کد خبر : 158972
تاریخ انتشار : شنبه 29 ژوئن 2019 - 13:31

صدا و سیما با ساخت “گاندو” درباره مسائل روز خط شکنی کرد

صدا و سیما با ساخت “گاندو” درباره مسائل روز خط شکنی کرد

اتابک نادری گفت: صدا و سیما با ساخت سریال “گاندو” خط شکنی کرد تا مسئله روز جامعه را بازگو کند زیرا مردم لازم است از مسائل امنیتی کشور خارج از هر نوع گرایشات سیاسی آگاه شوند.

«گاندو» را می‌ توان اولین سریالی دانست که با جدیت، صراحت و حتی جسارت سراغ یک سوژه امنیتی و سیاسی روز رفته است. این سریال در قسمت اول فرار یک آقازاده از کشور را با چمدانی از دلار و سکه‌ های طلا را نشان داد و در ادامه سراغ پرونده جنجالی جیسون رضائیان روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی رفت.
معضلاتی که پیش از این صرفا در قالب مستندهای سیاسی آن ‌ها را مشاهده کرده بودیم، امروز با یک روایت داستانی به تصویر کشیده شده ‌اند.
اتابک نادری یکی از بازیگران اصلی این سریال است که اولین فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۷ به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی چشم عقاب آغاز کرد و در سریال هایی مانند رنج پنهان، شوق پرواز، آپارتمان، هوش سیاه ۲، به جا مانده، بابای من یک قهرمانه و .. بازی کرده است.
این بازیگر درباره ایفای نقش خود در سریال گاندو به خبرنگار “تیتریک“گفت: با جواد افشار چندین بار سابقه همکاری داشتم و یک مورد آن نیز سریال “سی امین روز” بود که طی سال های گذشته در ماه مبارک رمضان پخش شد.
اتابک نادری با اشاره به اینکه برای بازی در سریال گاندو دعوت شدم و به نقش (آقای دکتر) به دلیل حجم و پیچیدگی اش علاقه مند شدم و در نهایت بازی در این مجموعه را پذیرفتم، افزود: پیش از این بازخورد فعالیت های هنری چهره به چهره یا در مطبوعات بود اما امروز با یادداشت هایی که توسط فضای مجازی از مخاطبان به دست ما می رسد می توان گفت مردم فعالیت های هنری را ولو با نظرات منفی یا مثبت دنبال می کنند.
بازیگر سریال هوش سیاه ۲ اظهار داشت: گاندو جز سریال های پر مخاطب بوده و جریان خوبی را در کشور راه انداخته است، صحنه های اکشن موجود در سریال، اگر چه ممکن است در تولید کمی سخت بوده و نیازمند آمادگی های خاصی باشد اما بازی در سریال امنیتی عموما فضا را دشوار می کند زیرا تا کنون در فضای انتقادی قرار نگرفته ایم و و نگاه باورپذبری مسئولین، سازمان صدا و سیما، ما را با ترس مواجه می کند.
وی تصریح کرد: زمانیکه در سریال ها، انتقادی نه تنها در مورد مسائل امنیتی بلکه درباره مسائل قومیتی، صورت می گیرد یا اگر یک لهجه درست یا نادرست استفاده شود صدای آن قومیت را درآورده و حتی اجازه نمی دهند سریال یا فیلم را تا پایان مشاهده کرده و به قضاوت بپردازند.
نادری با اشاره به اینکه در مورد مسائل امنیتی نیز این مسئله صدق می کند، گفت:  عده ای ممکن است بگویند می این جاسوس بودن ممکن است در همه ارکان نظام و تشکیلات باشد، البته در همه جای دنیا نیز این مهم وجود دارد و اما باید بپذیریم که ظرفیت پذیری عمومی جامعه پائین است و نسبت به آن واکنش نشان داده و می ترسیم.
وی با تاکید به اینکه برخی واکنش ها به دلیل ناآگاهی است، افزود: صدا و سیما با ساخت سریال “گاندو” خط شکنی کرد تا مسئله روز جامعه را بازگو کند زیرا مردم لازم است از مسائل امنیتی کشور خارج از هر نوع گرایشات سیاسی آگاه شوند.
نادری با اشاره به اینکه آگاهی عمومی در مورد مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل برای ما در دوره معاصر حائز اهمیت است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل نوعی جنگ نامحسوس است و به نظام باز نمی گردد و کشور را مد نظر دارد، بر فرض مثال کار کردن روی داروها و مواد مورد استفاده در ظروف یکبار مصرف سعی در نابود کردن نسل ایرانی دارند.
وی با بیان این مسئله که رسانه ملی باید موجب آگاهی دهی مسائل مذکور به صورت صحیح شود نه اینکه ما در فضای مجازی شاهد این موارد باشیم، تصریح کرد:  باید قصه پردازی اثر نشیب هایی داشته باشد که سقوط آن با به اوج رسیدن و نقطه عطف پیدا کردن، تبدیل به یک هارمونی حوادث شود.
نادری گفت: باید شاهد حوادث و سیر تحولات در سریال باشیم، البته ضرب آهنگ قسمت های نخست داستان با  آرامش خاصی همراه بود تا مخاطب فرصت آنالیز کردن این مسئله را داشته باشد که درون سازمان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.
وی درباره دلیل مقبولیت سریال گاندو در بین مخاطبان افزود: سریال های بسیاری با موضوعات عاشقانه، طلاق، خیانت  و … وجود دارد، اما گاندو یک موضوع را با ضرب آهنگی متفاوت دنبال کرده و نگاهی ملی تر و وطن پرستانه تر دارد در نتیجه غرور هر ایرانی را فارغ از گرایشات تحریک می کند و نشانه اقتدار یک ایرانی است.
نادری با اشاره به ساخت حداقلی ژانر سریال های پلیسی – امنیتی، اظهار داشت: گاندو ترس بسیاری از فعالان عرصه هنر را کاهش داده و راه را برای تولیدات این چنینی باز می کند.
شایان ذکر است «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی هر شب از شبکه سه سیما پخش می ‌شود و بازیگرانی چون وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، محمدرضا شریفی‌نیا، علی ‌رام نورایی، کامبیز دیرباز و… در آن به ایفای نقش پرداخته ‌اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.