کد خبر : 158913
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 ژوئن 2019 - 8:22

دادستان عمومی و انقلاب شبستر:

افزایش پرونده‌های حقوقی زندانیان در شهرستان شبستر

افزایش پرونده‌های حقوقی زندانیان در شهرستان شبستر

دادستان عمومی و انقلاب شبستر از افزایش پرونده‌های حقوقی زندانیان در شهرستان شبستر خبر داد

ناصر قاسم زاده دادستان عمومی و انقلاب شبستر در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شبستر قدردانی و تشکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دادستانی عنوان کرد: در خصوص مسیل‌ها و جرائم مشهود دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود کرده و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

دادستان شبستر با اشاره به آمار جمعیت کیفری مجرمین در شبستر عنوان کرد: در جمعیت کیفری مجرمین کاهش ۲۰ درصدی داشته‌ایم ولی به جهت مشکلات اقتصادی پرونده‌های حقوقی زندانیان افزایش یافته و تعداد ۱۵۰ نفر مجرم در بخش کیفری و مدنی در حبس به سر می‌برند.

وی بیان اینکه سیاست دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به پرونده‌هاست عنوان کرد: علی رغم اینکه دادسرای شبستر با کاهش نیروی انسانی مواجه شده اما در تسریع به رسیدگی به پرونده‌های تلاش می‌کنیم.

قاسم زاده با اشاره به برخورد دستگاه قضائی با معتادین متجاهر یادآور شد: در شهرستان شبستر نیز با معتادین برخورد شده و به کمپ ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

این مقام قضایی از برخورد با جرائم تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داده و بیان کرد: کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که بهداشت عمومی در آنها رعایت نمی‌شود دستور برخورد داده شده است.

دادستان شبستر با تاکید بر برخورد با کشف حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر گزارشاتی مبنی بر بدحجابی از ناحیه تعدادی از اشخاص در سطح شهرستان واصل گردیده که عمدتاً اشخاص مرتکب این عمل غیرقانونی از اهالی شهرهای دیگر و مهمانان حاضر در شهرستان هستند که باعث تسری این فرهنگ و اخلاق زشت در سطح جامعه می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ غنی اهالی شبستر و تدین و تقید به رعایت قانون در این منطقه ضمن تشکر از کلیه بانوان محترمه به اطلاع می‌رساند طبق قانون مجازات اسلامی بدحجابی از مصادیق جرم مشهود و دارای مجازات کیفری است.

دادستان عمومی و انقلاب شبستر تصریح کرد: کشف حجاب در داخل خودرو و انتشار تصاویر کشف حجاب در فضای مجازی جرم بوده و مأمورین انتظامی و ضابطین قضایی مرتبط و آمران به معروف و ناهیان از منکر با اشخاص متخلف و هنجار شکن برخورد قانونی معمول و به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.