کد خبر : 158910
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 ژوئن 2019 - 8:18

رئیس دادگستری شهرستان شبستر:

صدور محکومیت‌های سنگین حبس و محرومیت برای ۲مدیر کانال تلگرامی شبستر

صدور محکومیت‌های سنگین حبس و محرومیت برای ۲مدیر کانال تلگرامی شبستر

رئیس دادگستری شهرستان شبستر گفت: برای دو مدیر کانال تلگرامی محکومیت‌های سنگین حبس و محرومیت از مسائل اجتماعی صادر شده است.

به گزارش شبستر نیوز، حسین فتاحی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شبستر با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: به مناسبت بزرگذاشت شهید بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزارمی شود.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر با اشاره به عملکرد یک سال گذشته حوزه قضائی شهرستان شبستر افزود: در طول یک سال اخیر ۱۸ هزار و ۵۴۳ پرونده به حوزه قضائی شهرستان شبستر وارد شده و ۱۸ هزار و ۵۴۴ پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: آمار ابلاغ‌های الکترونیکی طی دو سال گذشته نزدیک ۷۸ درصد بود که در سال اخیر این آمار به ۸۴ درصد رسیده و تلاش می‌کنیم این آمار تا پایان سال جاری به ۹۰ درصد برسد و شاهد آسایش شهروندان عزیز باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر با اشاره به آمار ۵ جرم اول در این شهرستان عنوان کرد: ضرب و جرح عمدی با ۵۱۴ پرونده، سرقت با ۳۴۲ فقره، کلاهبرداری با ۱۶۶ پرونده، تصرف عدوانی با ۱۵۸ پرونده و ترک انفاق با تعداد ۱۳۳ پرونده بیشترین آمار پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

فتاح با اشاره به بحث مبارزه با تصرف اراضی ملی افزود: طی یک سال اخیر ۲۳ فقره پرونده در این خصوص مطرح شده و ۴۱ پرونده مختومه و اجرا و خلع ید شده و تحویل منابع طبیعی شده است.

این مقام قضایی با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شبستر در برگزاری جشن گلریزان سال جاری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در جشن گلریزان خیرین شهرستان شبستر ۲۲۰ میلیون تومان تا این لحظه مشارکت کرده‌اند و همچنین ستاد دیه استان نیز بیش از ۹۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمک کرده و در طول یک ماه اخیر ۴ نفر زندانی آزاد شده و تلاش می‌کنیم افراد بیشتری آزاد شده و به جمع خانواده‌شان برگردند.

رئیس دادگستری شبستر ابراز کرد: در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت مردمی در مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم، در اداره کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سامانه‌ای به نام سجام sajam.adliran.ir برای دریافت شکایت‌ها و گزارش‌های مردم تحت عنوان ناظر پیشگیری و یا دیده بان پیشگیری طراحی شده و علاقمندان می‌توانند با ثبت نام در این سامانه با قوه قضائیه همکاری نمایند.

فتاحی تصریح کرد: از افراد علاقمند دعوت می‌شود جهت همکاری با قوه قضائیه در سامانه یاد شده ثبت نام نمایند و بعد از بررسی و طی مراحل قانونی ازافراد ثبت نام شده به عنوان ناظرین و دیده بانان قوه قضائیه جهت انعکاس گزارشات خود جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق در فضای مجازی تاکید کرد: فضای مجازی یک ظرفیت است و مسئولین شهرستان شبستر نیز باید سعه صدرشان را بالا ببرند. در جامعه مدنی توسعه یافته نمی‌توان به خاطر انتقاد افراد را تحت تعقیب قرار داد.

فتاحی تصریح کرد: قانون فصل الخطاب می‌باشد و خط قرمز ما فقط زمانی است که بر اساس قانون جرمی اتفاق افتاده باشد و شکایت صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: در طی سال گذشته برای دو مدیر کانال تلگرامی محکومیت‌های سنگین حبس و محرومیت از مسائل اجتماعی صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر با اشاره به اهمیت بخش تولید یادآور شد: رونق تولید از وظایف همه است؛ قوه قضائیه هم حامی شرکت‌هایی است که با مشکل مواجه می‌شوند و طی سال‌های گذشته شرکت‌های نساجی و آکیا خودرو با مشکل مواجه شده بودند که قوه قضائیه ورود کرده و مشکلات حل شد.

فتاحی با اشاره به پرونده‌های طلاق در حوزه قضایی شبستر خاطرنشان کرد: در طی یک سال گذشته ۱۶۰ مورد پرونده ورودی در حوزه طلاق داشتیم که ۱۴۶ مورد گواهی عدم امکان سازش صادر شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.