کد خبر : 158454
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 می 2019 - 19:32

پرواز به سوی شهادت

پرواز به سوی شهادت

«شهید عبدالحسین اسدی» برای حفظ دستاورد‌های انقلاب و ادامه راه برادر شهیدش به کاروان عشق و ایثار پیوست و عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا در نهایت پرواز به سوی شهادت را رقم بزند.

«شهید عبدالحسین اسدی» در سال ۱۳۴۱ در بندر شرفخانه پا به جهان گذاشت و در خانواده‌ای مذهبی، متدین و پر تلاش پرورش یافت. بر اساس همین تربیت خانوادگی بود که با مذهب و مسجد آشنا شد.

تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت تمام در همان شهر به پایان رساند و بعد از پایان دوره راهنمایی به تهران نقل مکان کرد و مشغول کار شد.

در طول انقلاب او نیز به مانند خیل انقلابیون عاشق شهادت بود و در اکثر تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها شرکت فعال داشت. در ابتدای انقلاب وی به همراه دوست شهیدش «محمد جلیلی» توسط ژاندارمری رژیم شاه دستگیر ‌شد. پس از یک شبانه‌روز مبارزه و مقاومت مردم، ژاندارمری سقوط کرد و آنها آزاد شدند.

او پس از اتمام دوره خدمت سربازی در سال ۱۳۶۲ به استخدام پالایشگاه تبریز در آمد و مشغول خدمت در سنگر تولید و اقتصاد شد.

عبدالحسین دارای روحیه تعاون و همکاری بود و تا آنجا که در توان داشت می‌خواست در خدمت مردم و مستمندان باشد. او علاقه خاصی به امام خمینی (ره) داشت و به انقلاب اسلامی عشق می ورزید. از اینکه برادر کوچکترش (اسدالله) در عملیات ظفرمندانه فتح‌المبین در سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل گشته بود او نیز برای حفظ دستاوردهای انقلاب و ادامه راه برادر شهیدش به کاروان عشق و ایثار پیوست و عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. او چندین بار به جبهه اعزام و در کنار برادران رزمنده ‌جنگید.

شهید عبدالحسین عاشقانه و با علم و آگاهی حرکت به سوی خدا را انتخاب و برای آخرین بار داوطلبانه با یک دنیا شور و اشتیاق عازم جبهه‌های نبرد شد و با اراده‌ای قوی در صف مجاهدین فی سبیل‌الله قرارگرفت تا در پاسداری از میهن اسلامی وظیفه خویش را با تمام کمال انجام دهد.

وی سرانجام پس از چند روز مبارزه و دفاع از دستاوردهای انقلاب بر اثر ترکش خمپاره‌های دشمن بعثی مجروح و به بیمارستان شهدای تهران منتقل ‌شد. اما به دلیل جراحات زیاد پس از ۲۳ روز بستری و مداوا در بیمارستان به آرزویش که نوشیدن شربت شهادت بود ‌رسید و روح پاکش از این جهان فانی به اوج عظمت و قلّه رفیع ملکوت اعلی پر کشید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.