کد خبر : 158281
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 می 2019 - 10:16

مدیر آموزش و پرورش شبستر:

ازدواج های زود رس و مصرف مشروبات الکلی مهم ترین آسیب های اجتماعی مدارس شبستر است

ازدواج های زود رس و مصرف مشروبات الکلی مهم ترین آسیب های اجتماعی مدارس شبستر است

مدیر آموزش و پرورش شبستر گفت: سیگار، اعتیاد به مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی، ازدواج های زودرس و پرخاشگری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان هستند.

به گزارش شبستر نیوز، ابوالفضل اکرمی در نشست هم اندیشی روحانیون شهرستان شبستر که با محوریت نحوه مقابله با آسیبهای اجتماعی در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شبستر برگزار شد با ارائه گزارشی از انواع آسیبهای اجتماعی در مدارس منطقه اظهار داشت: سیگار ، اعتیاد به مواد مخدر ، مصرف مشروبات الکلی ، ازدواج های زودرس ، پرخاشگری و …. از جمله آسیب های اجتماعی در منطقه هستند.

وی افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم آموزش و پرورش منطقه است و بهترین مکان سرمایه گذاری در این امر مدارس و آموزشهای معلمان در کلاس های درس می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شبستر در ادامه با بیان اینکه آشنایی دانش آموزان با رفتارهای پرخطر و نحوه مقابله با آنان از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش منطقه در این حوزه است خاطرنشان کرد: در سالجاری۱۵۰ مورد کارگاههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با مشارکت فرمانداری ، شبکه بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، اداره بهزیستی و تعامل سایر دستگاهها انجام پذیرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری شهرستان شبستر هم در این جلسه اظهار داشت: کشور ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی حدود ۱ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده ، ولی ۱۳ درصد از آمار اعتیاد به انواع مواد مخدر را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است که لازم است این بحران مدیریت شود.

سرهنگ حسنی در ادامه به عوامل فردی ، اجتماعی و محیطی ایجاد انواع آسیبهای اجتماعی در بین مردم اشاره کرد و گفت: حس کنجکاوی ، اعتماد به نفس کاذب در بین افراد ، عدم استحکام خانواده ها ، مباحث مربوط به حاشیه نشینی ، استفاده بیش از حد از فضای مجازی و اینترنت در قیاس با میانگین جهانی از جمله مواردی هستند که در ایجاد انواع  آسیبهای اجتماعی تأثیرگذار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.