کد خبر : 158276
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 می 2019 - 14:37

نماینده مردم شبستر در مجلس:

دولت از تصدی‌گری صادرات دست بردارد

دولت از تصدی‌گری صادرات دست بردارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از تصدی گری به ویژه در بحث صادرات دست بردارد، چراکه با تحقق این موضوع بخش تولید و اقتصاد پیشرفت می‌کند.

معصومه آقاپور علیشاهی، با اشاره به کاهش نماگرهای بورس در هفته گذشته پس از یک دوره افزایشی اظهار داشت: کاهش شاخص‌های بورس در هفته گذشته به دلیل بحران سیاست‌های بین المللی است که این بحران سیاست بر اقتصاد کشور سایه می‌اندازد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست‌های انقباضی سبب می‌شود روند تولید و صورت‌های مالی شرکت‌ها مسیر رشد را نشان نداده و یا حداکثر مسیر عادی نشان دهد که حتی در برخی مواقع به دلیل شرایط خاصی که پیش آمده روند نزولی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های بین‌المللی سبب فقدان پیش‌بینی برای آینده کوتاه مدت شده که همین عامل نماگرهای بورس را کاهشی کرده است، ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که در بازار بورس خرید و فروش سهام انجام می‌دهند زمانی که مسائل سیاسی در کشور ایجاد می‌شود ترجیح می‌دهند که نقدینگی خود را از بورس خارج کرده و پس انداز قابل اطمینان با نقدشوندگی بالا برای خود ایجاد کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خروج نقدینگی از بورس سبب کاهش ارزش سهام و شاخص‌های بورسی شده است، تاکید کرد: ایجاد روابط عملگرا و تعامل در حوزه تجارت و تولید با دنیا به ویژه کشورهای همسایه یکی از عواملی است که می‌تواند در رشد شاخص‌های بورس تاثیرگذار باشد، چراکه این دو بخش با شعار تحقق نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه دولت باید رفع موانع صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌ها را به صورت جدی در دستورکار خود قرار دهد، افزود: در حال حاضر دولت فقط در حال مچ‌گیری است در حالی که باید اجازه دهد واحدهای تولیدی در شرایط سخت مالی چرخه اقتصادی کشور را بچرخانند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه گاهی نظارت دولت بر برخی بخش‌های تولیدی تا حدی افزایش می‌یابد که سبب توقف چرخه اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: دولت باید از تصدی گری به ویژه در بحث صادرات دست بردارد، چراکه با تحقق این موضوع بخش تولید و اقتصاد پیشرفت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.