کد خبر : 158142
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 می 2019 - 21:01

رئیس کل بیمه مرکزی در شبستر عنوان کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ بیمه در کشور /طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد

ضرورت ترویج فرهنگ بیمه در کشور /طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی برای ترویج فرهنگ بیمه در کشور آماده است.

رییس شورای عالی بیمه کشور با استقبال از پیشنهاد نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی برای بیمه کردن بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی شهرستان شبستر گفت: بیمه مرکزی با همکاری کنسرسیوم شرکت های بیمه آماده است با پایلوت قرار دادن شهرستان شبستر، فرهنگ بیمه را در کل استان و کشور بیش از پیش ترویج دهد.
رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران عامل و رییس سندیکای بیمه گران و اعضای شورای هماهنگی بیمه آذربایجان شرقی افزود: شورای هماهنگی آذربایجان شرقی، حلقه اتصال شعبات و نمایندگی های بیمه ای با نهاد ناظر است و برای رشد صنعت بیمه باید فعال تر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.
غلامرضا سلیمانی افزود: سیل اخیر در برخی استان های کشور هزینه های مادی و معنوی بسیاری را به مردم و مسئولان کشور تحمیل کرده و در این میان حضور دلگرم کننده، موثر و فعال شرکت های بیمه و شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه، جای تحسین و قدردانی دارد.

وی افزود: صنعت بیمه باید برای فروش بیمه نامه های زندگی با خانواده‌ها ارتباط برقرار کرده و با معرفی این محصول ارزشمند بازارهای تازه ای را پیدا کند و در کنار توسعه شبکه فروش بیمه های زندگی باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که در برابر هر بیمه گذار جدید به همان اندازه مسئولیت های شرکت های بیمه هم افزایش می یابد.
وی با تاکید بر بیمه زندگی و تامین آتیه، که مناسب ترین بیمه نامه برای دانش آموزان کشور است خاطر نشان کرد: امیدواریم با درک حساسیت ها و آگاهی مردم از ظرفیت های این بیمه نامه زمینه افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه فراهم شود.

رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه شرکت های بیمه باید رویکرد اصلی خود را مشخص کنند و با حرکت در مسیر تعیین شده، متناسب با ظرفیت های نیروی انسانی و فضای کسب و کار به فعالیت بپردازند تصریح کرد: مطرح شدن حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها در مجلس شورای اسلامی که میزان آن ۹ درصد می باشد، در روزهای آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و امیدواریم با حمایت نمایندگان این مالیات حذف شود.
وی ماموریت بیمه مرکزی را در راستای تولید ثروت برای اقتصاد کشور و صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: افزایش سود در کوتاه مدت رضایت سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت اما تولید ثروت پایدار می تواند به صنعت بیمه برای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کمک کند.
سلیمانی تاکید کرد: آحاد مختلف جامعه دنبال آرامش در زندگی هستند و علت شاداب نبودن افراد در جامعه به خاطر نگرانی از آینده است و صنعت بیمه می تواند در رفع این نگرانی مردم، نقش موثری ایفا کند.
رییس شورای عالی بیمه، توسعه شرکت های بیمه و توانمندی آنها در ارائه خدمات را در گرو سودآوری صنعت بیمه دانست و گفت: برای کاهش حوادث جاده ای تمهیداتی اندیشیده شده که امضای تفاهم نامه با پلیس برای تبادل اطلاعات و برقراری یک سامانه ارتباطی از راهکارهای ما برای کاهش خسارات است که به افزایش تعداد بیمه گذاران هم منتهی خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به نرخ‌شکنی برخی از شرکت‌های بیمه اشاره کرد و افزود: ارائه برخی از نرخ های غیر واقعی به بدنه صنعت بیمه آسیب وارد می کند و سرمایه های این صنعت را به خطر خواهد انداخت.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان، مقوله فرهنگ سازی را مهمترین عامل توسعه همگانی صنعت بیمه دانست و گفت: خوشبختانه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، مفاهیم بیمه ای در دروس ابتدایی و تکمیلی مدارس گنجانده شده و اگر رسانه های عمومی به خصوص صدا و سیما در این حوزه مساعدت بیشتری داشته باشند، تعمیم فرهنگ بیمه دور از دسترس نخواهد بود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، حل مسئل نظام صنفی بیمه و تعیین قیمت متعارف و همچنین تسریع در تشکیل صندوق بیمه حوادث غیرمترقبه را خواستار شد.
معصومه آقاپور علیشاهی افزود: بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در شهرستان شبستر  بیمه نیستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به نمایندگی های مناطق آزاد هم تذکر داد: در سرزمین اصلی نمی توانند فعالیت کنند.
در این نشست نمایندگان بیمه های آذربایجان شرقی هم دیدگاه های خود را در خصوص آخرین تحولات و وضع صنعت بیمه استان، مطرح کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.