کد خبر : 157948
تاریخ انتشار : شنبه 27 آوریل 2019 - 18:10

تبریز در تکاپوی استقبال از گردشگران تابستانی

تبریز در تکاپوی استقبال از گردشگران تابستانی

شهردار تبریز از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهر خبر داد و گفت: شهر تبریز با فراهم آوردن تمام ظرفیت ها، خود را برای استقبال از میهمانان و گردشگران تابستانی آماده می‌کند.

ایرج شهین‌باهر در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی فقه گردشگری  با بیان این مطلب اظهار داشت: بهار گردشگری تبریز با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوای این منطقه آغاز می‌شود که در این زمینه مجموعه شهرداری تبریز با تکاپوی دو چندان آماده استقبال از گردشگران تابستانی است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد:رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصت و بهانه‌ای بود تا اقدامات خوبی در زمینه توسعه گردشگری در شهر تبریز شاهد باشیم.

وی افزود: پیش از این زیرساخت‌های گردشگری در تبریز بسیار اندک بود ولی امروز این موضوع با اقداماتی همچون تخفیف ۱۰۰ درصدی برای هتلداران و مجموعه‌های گردشگری در حال ارتقا و افزایش است که از آن جمله می توان به احداث حدود ۱۹ هتل در سطح استان در حال حاضر اشاره کرد.

ایرج شهین‌باهر  همچنین یادآور شد: از دیگر اقدامات تبریز ۲۰۱۸ می توان به افتتاح مرکز همایش‌های بین‌اللملی تبریز طی سال گذشته اشاره کرد که این مجموعه به عنوان جایگاهی مهم در رویدادهای بین المللی می‌تواند نقش آفرین باشد.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهر در حوزه گردشگری گفت: ۳ شاخصه مهم شهر پاک، شهر بدون گدا و شهر بدون معتاد متجاهر نقش مهمی در افزایش استقبال گردشگران از تبریز و توسعه گردشگری دارد چرا که این سه شاخصه فاکتورهای مهمی هستند که در دیگر شهرها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تبریز در چند سال اخیر از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان تمیزترین شهر ایران شناخته شده است، تصریح کرد: در آیین افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸ نیز دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری به همین نکته اشاره کردند؛ این تمیزی در سطح شهر نیز کاملا ملموس است.

ایرج شهین‌باهر ادامه داد: همچنین در روزهای اخیر پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا، تبریز را به عنوان پاک ترین مرکز در بین مراکز استان‌های ایران معرفی کرده است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه با تکیه بر همین ظرفیت‌های مهم تلاش داریم زیرساخت‌های گردشگری در تبریز را بیش از پیش ایجاد کنیم، گفت: توسعه فضای سبز، توسعه مناطق گردشگری، توسعه موزه‌ها و… از جمله اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: برنامه ریزی برای افتتاح موزه هنرهای معاصر طی سال جاری نیز از جمله این اقدامات است که تمام این موارد حضور گردشگر در تبریز را رونق می‌دهد.

شهردار تبریز همچنین خاطرنشان کرد: تبریز شهری با تاریخ چهار هزار ساله بوده و اکتشافاتی که در تبریز انجام شده تاریخ این شهر را تا چهار هزار سال عقب برده است.

ایرج شهین‌باهر ادامه داد: تبریز به عنوان پایتخت تشیع معرفی شده و اولین پایتختی که به عنوان حکومت تشیع در ایران شکل گرفته تبریز است.

وی افزود: آثار باستانی متعدد، بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگترین مجموعه تجاری دنیا که به شکل خشتی و مسقف است و ثبت جهانی شده، طبیعت کوهستانی، مناظر زیبا و طبیعت این منطقه می تواند گردشگر پذیر باشد و فضاهای خوبی را برای حضور گردشگران ایجاد کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.