کد خبر : 157936
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آوریل 2019 - 22:46

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

شهرستان شبستر در زمینه توسعه گلخانه ها از استعداد خوبی برخوردار است

شهرستان شبستر در زمینه توسعه گلخانه ها از استعداد خوبی برخوردار است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:شهرستان شبستر در زمینه توسعه گلخانه ها از استعداد خوبی برخوردار است.

به گزارش شبستر نیوز، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی جهادکشاورزی شهرستان شبستر اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و اعمال تحریم های ظالمانه اقتصادی علیه نظام مقدس اسلامی و محدودیت های بوجود آمده در زیربخش های مختلف کشاورزی ، تلاش در راستای رونق تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح و تامین امنیت غذایی، رسالت و وظیفه اصلی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان در سال جاری می باشد.

وی افزود: شناسایی و احصاء نیازهای مختلف مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها در حوزه های مختلف تولیدات دامی، زراعی و باغی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تولیدات دامی، اولویت اول سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت شهرستانها در این راستا بشمار می رود.

فتحی با بیان اینکه بایستی نسبت رصد و پایش نحوه توزیع نهاده های دامی که با ارز دولتی تامین می شود اقدام جدی به عمل آید تا نهاده ها به قیمت مصوب در اختیار تولید کننده قرار گیرد افزود: باید نقش آن در کاهش قیمت تمام شده محصول نمود عینی پیدا کند زیراکه ۷۵ درصد قیمت تمام شده گوشت مرغ ارتباط مستقیم با قیمت نهاده ها دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی در خصوص واردات و انتقال مستقیم نهاده های دامی توسط خود مرغداران وجود ندارد، تاکید کرد: مدیر خوب، مدیری است که رسالت سازمانی خود را درست و به موقع انجام دهد، پیگیری و کنترل این فرآیند از طریق معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت تنظیم بازار باید عملیاتی شود.

فتحی گفت: یکی دیگر از روشهایی که می توانیم با استفاده از آن بخشی از نهاده های دامی را در داخل کشور تامین کنیم؛ تولید و جایگزین کردن کنجاله کلزا به جای کنجاله سویا می باشد و وزارت جهادکشاورزی مصمم است سطح زیرکشت کلزا را در سطح کشور در سال ۹۸ تا ۴ برابر افزایش دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تناوب کلزا با غلات مخصوصاً با محصول گندم نه تنها موجب کاهش تولید نمی شود بلکه مزارع گندمی که در تناوب با دانه روغنی کلزا قرار گرفته اند از افزایش عملکرد در واحد سطح نیز برخوردار بوده اند.

فتحی با اشاره به اینکه تامین علوفه یکی دیگر از اولویت های وزارت جهادکشاورزی در سال ۹۸ می باشد، اظهار نمود: با توجه به آببر بودن محصول یونجه و اقتصادی نبودن این محصول، تامین سایر محصولات علوفه ای جزو برنامه های وزارت جهادکشاورزی و معاونت زراعت قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با شکرگزاری نسبت به بارندگی های اخیر در کشور و سطح استان آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه این بارندگی ها در سطح استان ما منشاء خیر بوده و بایستی به نحو مطلوب از این فرصت پیش آمده، استفاده لازم را در راستای افزایش تولید انجام دهیم.

وی با تاکید بر موضوع ادامه طرح پهنه بندی اراضی زراعی در سطح استان، گفت: این طرح جزو اولویت های وزارت جهادکشاورزی می باشد، جمع آوری و جمع بندی اطلاعات کشاورزی و قرار گرفتن در سطح مزارع و در کنار کشاورزان، از وظایف اصلی مهندسین و کارشناسان کشاورزی است.

فتحی با اشاره به اینکه شهرستان شبستر در زمینه توسعه گلخانه ها از استعداد خوبی برخوردار است، تصریح کرد: در هر نقطه از شهرستان شبستر و سایر مناطق مستعد استان، اگر درخواستی مبنی برای احداث گلخانه وجود داشته باشد، جوابگویی برای متقاضیان نباید از یک روز بیشتر طول بکشد در غیر این صورت مدیر شهرستان پاسخگو است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: مدیریت تولید محصولات کشاورزی بر عهده سازمان جهادکشاورزی استان است، حفظ و حراست از زمین های کشاورزی برای تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و تامین امنیت غذایی از نقش بسزایی برخوردار می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.