کد خبر : 157793
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آوریل 2019 - 9:51

خسارت سه هزارمیلیارد ریالی سیلاب درکردستان/تخریب۱۱۲۳ واحدمسکونی

خسارت سه هزارمیلیارد ریالی سیلاب درکردستان/تخریب۱۱۲۳ واحدمسکونی

محمد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های روزهای اول فروردین جاری ۹ سد از سدهای احداث شده در این استان سرریز شده و همین مسئله باعث افزایش حجم آب در بستر رودخانه‌ها و وقوع خسارت‌هایی به بخش‌های کشاورزی، راه و واحدهای مسکونی و جایگاه‌های نگهداری دام و علوفه

محمد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های روزهای اول فروردین جاری ۹ سد از سدهای احداث شده در این استان سرریز شده و همین مسئله باعث افزایش حجم آب در بستر رودخانه‌ها و وقوع خسارت‌هایی به بخش‌های کشاورزی، راه و واحدهای مسکونی و جایگاه‌های نگهداری دام و علوفه در روستاها شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی بیشترین خسارت به کشاورزان کردستان وارد شده و ۸۹۶ میلیارد ریال در این بخش برآورد خسارت توسط کارشناسان و ارزیابان این سازمان صورت گرفته است و هنوز هم کار کارشناسی برخی مناطق در دست اقدام است که به طور یقین باز هم شاهد افزایش این خسارت‌ها خواهیم بود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری کردستان ادامه داد: همچنین در حوزه زیرساخت‌های راه‌های شهری و روستایی نیز ۷۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده شده بیشتر ین خسارت‌ها در حوزه راه‌های روستایی است.

فلاحی یادآور شد: همچنین در این بارندگی‌ها سه هزار و ۹۹۳ واحد تجاری و مسکونی شهری و روستایی خسارت دیدند که از این تعداد یک هزار و ۱۲۳ واحد مسکونی تخریب، دو هزار و ۸۴۲ واحد آسیب، ۹۶ واحد خسارتی لوازم منزل و خسارت به ۱۶ واحد تجاری گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بقیه خسارت‌ها نیز در بخش زیر ساخت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گاز، برق و مخابرات بوده است، بیان کرد: شهرستان‌های قروه، بیجار و سنندج به ترتیب بیشترین میزان این خسارت‌ها را متحمل شده‌اند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری کردستان در پایان سخنان خود گفت: همچنین در این بارندگی‌ها یک مرد مسن نیز در روستای شیخ جعفر قروه بر اثر ریزش دیوار انبار علوفه جان خود را از دست داد.

گفتنی است استان کردستان در نیمه اول فروردین در دو نوبت شاهد بارش‌های متناوب باران و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بود که به صورت میانگین حدود ۸۴ میلیمتر بارندگی نیز در این استان ثبت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.