کد خبر : 157683
تاریخ انتشار : شنبه 13 آوریل 2019 - 19:13

هفت پرده زندگی شهید صیاد شیرازی

هفت پرده زندگی شهید صیاد شیرازی

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی پس از پایان جنگ تحمیلی، در تاریخ ۰۸/‏۰۷/‏۱۳۶۸‬ بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، به معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد و از تاریخ ۱۰/‏۰۶/‏۱۳۷۲‬ به فرمان معظم له، با حفظ شغل معاونت بازرسی، در سِمت جانشینی رئیس ستاد

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی پس از پایان جنگ تحمیلی، در تاریخ ۰۸/‏۰۷/‏۱۳۶۸‬ بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، به معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد و از تاریخ ۱۰/‏۰۶/‏۱۳۷۲‬ به فرمان معظم له، با حفظ شغل معاونت بازرسی، در سِمت جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام وظیفه کرد.

شهید صیاد شیرازی در دیدار با امام (ره)

او در روز ششم فروردین‌ماه ۱۳۷۸ مصادف با ۱۸ ذی‌الحجه ۱۴۲۹ و مقارن با عید غدیر خم، روز اعلام خلافت و امامت محبوب کل و هادی سُبل حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، از دست مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به درجه سرلشکری ارتقا درجه یافت. سرانجام شهادت بر این سرباز عارف آغوش گشود شهید علی صیاد شیرازی روز ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۷۸ توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

اکنون به مناسبت شهادت این امیر سرافراز ارتش مروری بر بخش‌های از زندگی‌اش خواهیم داشت.

پرده اول؛ ‏‬ ولادت تا دانشگاه

«نامم علی و نام خانوادگی‌ام صیادشیرازی است. اجداد من از عشیره‌ای به نام «اخت افشار» می‌باشند که از اصطهبانات و نی‌ریز در فارس تا سیرجان، بافت و جیرفت در کرمان گسترش یافته‌اند. پدربزرگم صیاد همراه فرزندانش و مال و احشامش ده‌ها سال پیش به سوی خراسان و شهرستان مشهد به راه افتادند و به شهرستان درگز کوچ کردند. پدر من زیاد کوچک‌ترین فرزند ایشان بود که در آن موقع ۱۲ سال داشت.

پس از ولادت اینجانب در ۱۴ خردادماه ۱۳۲۳ در شهرستان درگز و حدود یک سال اقامت در این شهر، بر حسب شغلی که پدرم داشت درجه‌دار ژاندارمری حدود دو سال در مشهد اقامت کردم و حدود ۱۵ سال در مازندران، یعنی در شهرهای گرگان، آمل و گنبدکاووس به سر برده‌ام. سال ششم ریاضی، یعنی سال آخر دبیرستان را در تهران گذراندم و از دبیرستان امیرکبیر فارغ‌التحصیل شدم. در سال ۱۳۴۳ وارد دانشکده افسری شدم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.