کد خبر : 157383
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آوریل 2019 - 19:12

سیل «زرانگوش» دو خمره آذوقه از دوره اسلامی رو کرد

سیل «زرانگوش» دو خمره آذوقه از دوره اسلامی رو کرد

محمد حسن طالبیان در گفت وگو با ایسنا با بیان این که در جداره‌های رودخانه زرانگوش در شهرستان بدره استان ایلام که بر اثر سیل شسته شده، بخشی از دو خمره‌ی ذخیره آذوقه که قسمتی از آن نیز به دلیل فشار آب شکسته، بیرون زده است. وی افزود: انجمن‌های میراث فرهنگی با اطلاع از این

محمد حسن طالبیان در گفت وگو با ایسنا با بیان این که در جداره‌های رودخانه زرانگوش در شهرستان بدره استان ایلام که بر اثر سیل شسته شده، بخشی از دو خمره‌ی ذخیره آذوقه که قسمتی از آن نیز به دلیل فشار آب شکسته، بیرون زده است.

وی افزود: انجمن‌های میراث فرهنگی با اطلاع از این اتفاق، در تماس با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام آن‌ها را در جریان این اتفاق قرار می‌دهند و یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی در منطقه مستقر می‌شوند.

او با اشاره به حضور سه باستان‌شناس در منطقه و آغاز بررسی روی این خمره‌ها، بیان کرد: تا ساعتی قبل و پیش از شدت بارش باران، باستان‌شناسان برای انتقال خمره‌ها به موزه تلاش کردند، اما به دلیل طغیان رودخانه، انتقال آثار به موزه نا تمام ماند.

وی با تاکید بر حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام در منطقه و در ارتباط با نیروی انتظامی، اظهار کرد: قرار است صبح فردا (دوشنبه ۱۲ فروردین)، کار انتقال خمره‌ها به موزه انجام شود.

او قدمت خمره‌های ذخیره‌ی آذوقه را دوره اسلامی بیان کرد و از تکرار این اتفاق در سال گذشته و در همین منطقه خبر داد که با به دست آمدن یک خمره با همین مشخصات در سال گذشته، باستان‌شناسان استان، موفق شده‌اند، آن را سالم به موزه منتقل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.