کد خبر : 157296
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مارس 2019 - 16:32

آماده باش دستگاه های اجرایی برای روزهای بارانی

آماده باش دستگاه های اجرایی برای روزهای بارانی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های اجرایی استان برای مدیریت بارندگی روزهای آینده در آماده باش کامل هستند.

محمد رضا پور محمدی عصر امروز در نشست همفکری با مدیران دستگاه های اجرایی استان و اساتید دانشگاه برای مرور تصمیمات و اقدامات انجام شده برای روزهای بارانی آتی در استان گفت: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان در مورد بارندگی در روزهای ۱۱، ۱۲ و احتمالآ ۱۳ فروردین و همچنین احتمال سیلابی شدن برخی مسیل ها، دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل هستند تا هیچ نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد.
وی همچنین بر تخلیه سکونت گاه های غیررسمی که پیش از این خسارت دیده اند، تاکید کرد.
استاندار، رصد بارش ها، ارائه اطلاعات دقیق توسط اداره کل هواشناسی استان، تعبیه تجهیزات لازم در کنار مسیل ها، ممنوعیت توقف شبانه خودروها در کنارخیابان امام خمینی (ره)، بستن شبانه ورودی های قطار شهری تبریز و استفاده از تجهیزات مکانیکی و گونی های خاک را برای تغییر مسیر سیل مناسب دانست و افزود: به لطف پروردگار، تاکنون مشکل خاصی در استان پیش نیامده، اما به یقین هماهنگی و وحدت میان دستگاه ها موجب می شود خدمات رسانی شتاب گرفته و از میزان و شدت خطرات احتمالی بارش ها کاسته شود.
اروجعلی علیزاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم گفت : از حدود ۱۸ هزار و ۴۳ دهنه پل موجود در استان، ۲۴۰ پل با احتمال خطر جدی مواجه است، به همین علت در این محل ها، باکس (وسیله ای که جایگزین پل می شود) مستقر شده است و در مجموع در آمادگی کامل به سر می بریم.
مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی هم گفت: طول رودخانه های استان ۲۵ هزار کیلومتر است که ۲ هزار کیلومتر از این میزان، حاثه خیز است از این رو حدود هزار و ۹۵۰ کیلومتر مسیرگشایی شده و بقیه طبق برنامه مشخص شده در حال مسیرگشایی است.
یوسف غفارزاده به ظرفیت ذخیره سازی برخی سدهای استان هم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که سد های سهند، آیدوغموش و قلعه چای، ظرفیت کمتری برای پر شدن داشتند، رها سازی آب آنها انجام شد تا هیچ مشکلی در روزهای بارانی آتی وجود نداشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.