کد خبر : 156998
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 مارس 2019 - 18:42

امام جمعه شبستر:

کانون های مساجد در ایجاد ظرفیت های فرهنگی گام بردارند

کانون های مساجد در ایجاد ظرفیت های فرهنگی گام بردارند

امام جمعه شبستر گفت: کانون های مساجد به دلیل اینکه دارای اعضایی جوان و مسجدی است، می تواند در ایجاد ظرفیت های فرهنگی گام های مؤثری بردارند.

علی محمدزاده، امام جمعه شبستر اظهار داشت: هر کسی به نوبه خود در تحقق بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای وظایفی است.

وی ادامه داد: کانون های مساجد به دلیل اینکه دارای اعضایی جوان و مسجدی است، می تواند در ایجاد ظرفیت های فرهنگی گام های مؤثری بردارند، البته برخی از کانون ها به لحاظ مدیریت اجرایی باید مورد بازنگری قرار گیرند و از این مراکز در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی مطالبه شود.

حجت الاسلام محمدزاده خاطرشان کرد: انتظاری که از کانون های فرهنگی هنری مساجد می رود، این است که باید در انسجام بخشی و فعالیت هدفمند و کاربردی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نقشی محوری در مناطق و محلات ایفا کنند.

امام جمعه شبستر تصریح کرد: اگر کانون های مساجد پای کار باشند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت، چنانکه در برخی مناطق یک کانون فعال توانسته در حل معضلات فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

وی همچنین با بیان این‌که فعالیت افتخاری برخی فعالان مسجدی در کانون ها همواره پاسخگو نیست، افزود: فردی که در این کانون فرهنگی هنری فعالیت دارد باید به لحاظ معیشتی نیز تأمین باشد تا بتواند به صورت تمام وقت در خدمت جوانان و نوجوانان مسجدی باشد.

گفتنی است، نشست هم اندیشی «انقلاب اسلامی به روایت هنر با عنوان “دیروز، امروز و فردا” » همزمان با همایش بزرگداشت ۱۸ اسفند؛ سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ برگزار می شود.

این همایش شنبه هفته آینده ۱۸ اسفند از ساعت ۳۰/۸ صبح در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد و قرار است تعدادی از هنرمندان برجسته و فعالان فرهنگی استان مورد تجلیل شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.