کد خبر : 156913
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فوریه 2019 - 21:46

کمال کارپات مورخ مشهور ترک درگذشت

کمال کارپات مورخ مشهور ترک درگذشت

کمال کارپات تاریخدان برجسته ترکیه به دلیل کهولت سن در بیمارستانی در ایالت ویسکانسین آمریکا درگذشت. کارپات مورخ برجسته تاریخ امپراتوری عثمانی، استاد و رئیس بخش مطالعات خاورمیانه دانشگاه ویسکانسین آمریکا بود. وی تبحر و توانایی فوق العاده ای در تحلیل و بررسی روابط بین فرهنگ عثمانی و فرهنگ ترکیه کنونی داشت. کارپات سابقاً در

کمال کارپات تاریخدان برجسته ترکیه به دلیل کهولت سن در بیمارستانی در ایالت ویسکانسین آمریکا درگذشت.
کارپات مورخ برجسته تاریخ امپراتوری عثمانی، استاد و رئیس بخش مطالعات خاورمیانه دانشگاه ویسکانسین آمریکا بود. وی تبحر و توانایی فوق العاده ای در تحلیل و بررسی روابط بین فرهنگ عثمانی و فرهنگ ترکیه کنونی داشت. کارپات سابقاً در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد کار می کرد.
کارپات که متولد سال ۱۹۲۶ در باباداغ از مناطق ترک نشین رومانی و با تبار تاتار کریمه بود، در سال ۱۹۴۷ در رشته حقوق از دانشگاه استانبول فارغ التحصیل شد. وی بعد از اخذ دکترا در رشته علوم سیاسی در دانشگاه نیویورک به تدریس در چند ایالت آمریکا و دانشگاه های بیلکنت، خاورمیانه و آنکارا پرداخت.
آثار متعددی در حوزه تاریخ عثمانی از کارپات به جا مانده است. از دیدگاه دانشگاهیان و صاحبنظران تاریخ، کارپات از مهمترین و برجسته ترین مورخان حوزه امپراتوری عثمانی به شمار می رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.