کد خبر : 156902
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فوریه 2019 - 21:40

در مقطع فعلی سختی های زیادی را تجربه می کنیم

در مقطع فعلی سختی های زیادی را تجربه می کنیم

اسحاق جهانگیری طی سخنانی در بیست و هفتمین جشنواره دانشجویان نمونه که در سالن شهید بهشتی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه انتخاب دانشجوی نمونه یک سنت بسیار پسندیده است که هم در حوزه سیاست گذاری و اجرا و هم در شکل دادن به مسیر زندگی دانشجویی اثرگذار است، گفت: باید زمینه رقابت صحیح را

اسحاق جهانگیری طی سخنانی در بیست و هفتمین جشنواره دانشجویان نمونه که در سالن شهید بهشتی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه انتخاب دانشجوی نمونه یک سنت بسیار پسندیده است که هم در حوزه سیاست گذاری و اجرا و هم در شکل دادن به مسیر زندگی دانشجویی اثرگذار است، گفت: باید زمینه رقابت صحیح را میان دانشجویان فراهم کنیم تا آنان بتوانند بخشی از استعدادهای خود را بروز دهند.

وی افزود: مطمئنا اگر یکی از مهمترین شاخص های نظام مدیریتی نهاد دانشگاه را بخواهیم مطرح کنیم، پرورش خلاقیت و مهارت در مواجه با مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و نیز در قبال مسائل خارجی است تا از دانشگاه ها چهره‌ای مناسب با آن بیرون آید چرا که کار دانشگاه صرفا آموزش نیست بلکه عرصه ای برای جامعه پذیری و شناخت بهتر مسیر زندگی است و دانشجو می تواند سرمشقی برای جامعه باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: از چنین دانشجویی نقش آفرینی در مسیر توسعه جامعه و تولید ثروت در خدمت رشد و توسعه کشور برای رفاه بیشتر مردم انتظار می رود.

جهانگیری با بیان اینکه ما در مقطع فعلی سختی های زیادی را تجربه می کنیم، اظهار کرد: حسن افراد این است که در این شرایط بتوانند جامعه را عبور دهند و به سوی یک زندگی سالم ببرند. ما در مقطع فعلی جز ملی اندیشیدن نباید کار دیگری کنیم. من این را به عنوان یک دولتمرد جمهوری اسلامی می گویم.

وی ادامه داد: این دولت مستحضر به پشتیبانی نهاد دانشگاه و دانشجویان است و به پشتیبانی این نهاد و دانشجویان از خود افتخار می کند و فکر می کند که با این پشتیبانی می تواند مشکلات کشور را پشت سر بگذارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور با چالش های متعددی رو به روست، تاکید کرد: ما منابع انسانی نمونه که کشورهای دیگر برای جذب آنها تلاش و کوشش فراوان می کنند و سرمایه های طبیعی، بسیار داریم. البته دستاوردهای خوبی هم داشته ایم اما گاهی آنقدر سیاه نمایی می شود و مشکلات به رخ کشیده می‌شوند که یک مسئول رده بالا هم با خود می گوید اگر بخواهیم از دستاوردهای این مملکت بگویم ممکن است مردم بگویند این چه حرف بی ربطی است که فلانی می گوید، در حالی که کارهای بسیاری در این کشور انجام شده و دستاوردهای صنایع نانو تکنولوژی و هوافضا و… را به دست آورده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.