کد خبر : 156794
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 فوریه 2019 - 20:52

ارزش تولیدات معدنی کشور ۲۰ میلیارد دلار است/ آغاز نهضت معدنی از سال آینده

ارزش تولیدات معدنی کشور ۲۰ میلیارد دلار است/ آغاز نهضت معدنی از سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که یکی از اولویت‌های دولت توجه به معادن و صنایع مربوطه است، گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات کشور ۲۰ میلیارد دلار است.

رضا رحمانی روز پنجشنبه در مراسم احداث واحد ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر، اظهار کرد: سال گذشته به ارزش ۹ میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از هفت میلیارد دلار رسیده است.
وی از آغاز نهضت معدنی در کشور از سال آینده خبر داد و افزود: لازمه این نهضت اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.
وی با بیان این‌که بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می شود، گفت: در این زمینه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوری های جدید استقبال می شود.
رحمانی اعلام کرد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور ۷۰۰ میلیون تن است که از این میزان پارسال بیش از ۴۰۰ میلیون تن برداشت شد.
 وی ادامه داد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می شود.
رحمانی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰۰ پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود از این پهنه‌ها چند معادن مگاسایز ( ذخایر عظیم ) کشف شود.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت های بالای معدنی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه گذاران دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.