کد خبر : 156735
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فوریه 2019 - 17:36

” اتابک پارکینین تراژدی‌سی” به یکی از فرازهای مهم تاریخ معاصر می‌پردازد

” اتابک پارکینین تراژدی‌سی” به یکی از فرازهای مهم تاریخ معاصر می‌پردازد

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی پس از تماشای نمایش “اتابک پارکینین تراژدی‌سی” در جشنواره فجر در خصوص این اثر گفت: این نمایش به لحاظ سوژه اثر بسیار مهمی است و یکی از فرازهای مهم تاریخ کشورمان را به تصویر کشیده است .

نمایش “اتابک پارکینین تراژدی‌سی”   ٢٩ بهمن ماه و در هشتمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج در حالی روی صحنه رفت که شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند مشاور مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و سید محمدحسین بلاغی سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی به تماشای این اثر نشستند .
نمایش “اتابک پارکینین تراژدی‌سی”  نوشتۀ سید مرتضی هاشم‌پور و به کارگردانی سیروس مصطفی از نمایش‌هایی است که در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی سی‌وهفتمین جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر فجر به نمایش در می‌آید. این نمایش که به زبان ترکی اجرا می‌شود و به ساعت‌هایی سرنوشت‌ساز از زندگی ستارخان می‌پردازد به یکی از آثار نمایشی موفق تئاتر در چند سال گذشته تبریز تبدیل شده است .
محمد محمدپور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی پس از اجرای “اتابک پارکینین تراژدی‌سی”  در خصوص این اثر بیان کرد: این نمایش به لحاظ سوژه اثر بسیار مهمی است و یکی از فرازهای مهم تاریخ کشورمان را به تصویر کشیده است. بسیار اهمیت دارد پیامی که از مشروطه ما رسیده و به ویژه نقش تبریز و ستارخان در این جریان عظیم تاریخی را از طریق هنرهای نمایشی به نسل‌های جدید و حتی دیگر ملت‌های جهان برسانیم .
وی افزود: این نمایش از لحاظ شکل و محتوا یکی از آثار برجسته ای است که توسط هنرمندان تبریز تولید شده و به نظر می‌آید که پله‌های موفقیت را به خوبی دارد طی می‌کند و از آقای سیروس مصطفی و گروهشان طرح‌های بیشتر و جدی تری را هم انتظار داریم .
محمدپور در ادامه سخنانش افزود: طرح و محتوای این نمایش با هویت ملی ما در ارتباط است، واضح است که تمام شهرها و استان‌های کشور در جریان مشروطه حضور داشته‌اند، ولی نقش ستارخان و تبریز در این عرصه و در پایدار شدن، تداوم و استقرار جریان مشروطه بی بدیل بوده است .
وی تکید کرد:  مسلماً اجرای این اثر در شهرهای مختلف ایران نیز خالی از لطف نخواهد بود. همه مردم ایران جریان مشروطه را می‌شناسند و با تاریخ مشروطه انس و الفت دارند. اگر از هریک از مردم ما در خصوص مشروطه سئوال کنید، این جریان را به عنوان یکی از فرازهای مهم تاریخ کشور و مبدأ بسیاری از تحولات تاریخ معاصر به خاطر می‌آورند .
مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمام طرح‌هایی که بیانگر فرهنگ و هویت ملی ملتمان هستند مورد حمایت مادی و معنوی ما قرار خواهند گرفت .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.