کد خبر : 156733
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فوریه 2019 - 17:37

توسعه اجتماعی و فرهنگی به معنای جدایی از سنت‌ها نیست

توسعه اجتماعی و فرهنگی به معنای جدایی از سنت‌ها نیست

دبیر علمی کنفرانس توسعه اجتماعی، الزامات، موانع و راهکارها گفت: توسعه اجتماعی و فرهنگی به معنای جدایی از سنت ها و تجارب گذشته نبوده بلکه به معنای استفاده از آن ها در جهت بستر جامعه فعلی است.

کمال کوهی در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی توسعه اجتماعی، الزامات، موانع و راهکارها در دانشگاه تبریز با اشاره به شاخص‌های کیفی توسعه افزود: ایجاد اشتغال، رفع سوء تغذیه، بهداشت، مسکن و آموزش و پرورش از شاخص های کمی توسعه هستند اما تاکید بیشتر بر شاخص های توسعه کیفی است.
وی ادامه داد: عدالت اجتماعی، امنیت، ارتقای کیفیت زندگی، سرمایه های اجتماعی و کنترل آسیب های اجتماعی از موارد شاخص های توسعه به صورت کیفی است.
کوهی با اشاره به اهمیت ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها و برنامه های توسعه گفت: این مورد در توسعه اجتماعی بسیار با اهمیت بوده و در مقالات نیز بر آن تاکید شد، این ارزیابی ها در جهت شناسایی و پیشگیری پیامدهای منفی احتمالی انجام می شود.
وی در خصوص پیشنهادهای این کنفرانس در جهت توسعه اجتماعی اظهار کرد: سیاست گذاری‌های اجتماعی مناسب بین جامعه و دولت، توجه به سطح توامندسازی زنان خانواده، تولید امنیت و کاهش هزینه های مقابله با آسیب های اجتماعی، رعایت شایسته سالاری در حکم رانی، احیا و آموزش بازی های سنتی در جهت ارتقای شادی و نشاط در جامعه، افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد و افزایش مشارکت مردم در امور اجتماعی و شهری از مواردی است که باید به طوری اساسی به آن ها توجه کرد.
کوهی با بیان این که برای رسیدن به شاخص های کیفی توسعه باید گام های زیادی برداشت، گفت: برگزاری این کنفرانس اولین گام در این جهت بوده و با تداوم چنین کنفرانس‌هایی می توان در توسعه اجتماعی پیشرفت کرد و به الگوهای کمی و کیفی به طور هم زمان دست یافت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.