کد خبر : 156584
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فوریه 2019 - 18:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راه‌اندازی موزه چاپ و نشر و تعلیم و تربیت در تبریز بسته هستند

حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راه‌اندازی موزه چاپ و نشر و تعلیم و تربیت در تبریز

حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راه‌اندازی موزه چاپ و نشر و تعلیم و تربیت در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راه‌اندازی موزه چاپ و نشر و تعلیم و تربیت در تبریز خبر داد.

محمد محمدپوردر نشستی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری   استان و اصحاب صنعت چاپ برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه این صنعت در دنیای کنونی، ‌اظهار کرد: هنر – صنعت چاپ از عرصه‌هایی است که در رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و ایجاد اشتغال برای جوانان نقش قابل توجهی دارد.
وی افزود: صنعت چاپ امروزه در جوامع مختلف یکی از شاخصه‌ها و زیربنای توسعه فرهنگی محسوب می‌شود و با بخشهای مختلف تولید در عرصه‌های مختلف مرتبط است .
محمدپور، تاکید کرد:  در عصر کنونی به دلیل تنوع نیازهای مخاطبان، هنر صنعت چاپ نیز تحت تاثیر قرار گرفته و فناوری های نوینی شکل گرفته است که این امر لزوم توجه بیش از پیش به این صنعت را می‌طلبد.
وی، گفت: خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی علاوه بر پیشینه‌‌ی غنی و چند صد ساله در حوزه‌ی چاپ و نشر، امروز نیز شاهد بهره‌مندی اصحاب چاپ استان از تکنولوژی روز و آخرین دستاوردهای عرصه‌ی چاپ هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ از فعالان چاپ و نشر استان به خاطر اقدامات و پیگیری‌های خوب و ثمربخش برای ایجاد موزه چاپ و نشر تقدیر کرد و از حمایت بی‌قید و شرط این اداره کل از این اقدام مهم خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان نیز گفت:‌ توجه به پیشینه تبریز و آذربایجان در این صنعت، نگهداری و حفظ آثاری مرتبط با این حوزه به صورت مجموعه‌ای تخصصی، یکی از مطالبات جامعه آذربایجان و دغدغه‌های صاحبنظران و پیشکسوتان حوزه چاپ بوده است که با تعامل ادارات کل آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به  همت آقایان “رشید کفیلی” و  “سیدرضا سیدشریفی” در محل دبیرستان فردوسی تبریز راه‌اندازی خواهد شد.
مرتضی آبدار، افزود: اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مجوز این موزه خصوصی را پس از بررسی های لازم صادر کرده و  این موزه یکی از جاذبه‌های دیدنی تبریز خواهد شد و  طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، بازدیدکنندگان این موزه به‌صورت عملی شاهد فرآیند و تکنیک‌های چاپ خواهند بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.