کد خبر : 155768
تاریخ انتشار : جمعه 30 نوامبر 2018 - 16:54

شبستر شهر گران آذربایجان‌شرقی

شبستر شهر گران آذربایجان‌شرقی

فرماندار شهرستان شبستر خواستار افزایش نظارت و بازرسی‌ها در سطح شهرستان و برخورد قانونی و قاطع با گرانفروشان و متخلفان شد.

به گزارش شبسترنیوز، حسن مستفید در جلسه هماهنگی تنظیم بازار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر اصناف و کسبه شهرستان مبنی بر ملاحظه حال اقشار آسیب‌پذیر با هدف برخورداری این افراد از حداقل‌های زندگی، آنها را بر رعایت انصاف در معامله و کسب و کار دعوت کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از مردم اجناس را در خانه‌هایشان انبار کرده‌اند که یکی از دلایل افزایش قیمت کالاها همین موضوع است، از این رو فرهنگ‌سازی در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد.

در این نشست که با دستور کار پیگیری مصوبات جلسات قبل از جمله  تفکیک قیمت گوشت نر و ماده دام با مهر دامپزشکی و ارائه آنالیز قیمت گوشت توسط اتحادیه قصابان، پیگیری کمبود لاستیک خودرو در شهرستان، توزیع روغن نباتی،  نصب قیمت نان بر حسب دانه‌ای و کیلویی، تشکیل گشت‌های مشترک با محوریت مرکز بهداشت برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیربهداشتی تشکیل شد و معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شبستر از گرانفروشی در شبستر انتقاد کرد و با ابراز تاسف گفت: در شهرستان شبستر قیمت اجناس نسبت به سایر شهرستان‌های همجوار گران‌تر است، از این رو وظیفه ما در ستاد تنظیم بازار این است که نسبت به مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مردم حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

عبداللهی، ضمن تاکید بر وظایف ستاد تنظیم بازار از جمله، تامین به موقع کالاها، قیمت‌گذاری اجناس، توزیع عادلانه در سطح شهرستان و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی افزود: انجام وظایف بهینه ما در این ستاد در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است که منجر به افزایش رفاه عمومی و کسب رضایت آنان خواهد شد.

این مقام مسوول از اتاق اصناف خواست تا ضمن عمل به وظایف قانونی خود از جمله همکاری با بازرسان و ناظران کمیسیون نظارت و شعب تعزیرات حکومتی همچنین همکاری با اتحادیه‏‌های صنفی نسبت به فعال‌سازی اتحادیه‌ها هماهنگی لازم را انجام داده و زمام امور را به دست گیرند.

عبداللهی تاکید کرد: اتاق اصناف ناظر اصلی در بحث قیمت‌هاست، انتظار این است که این نهاد نظارت بر قیمت‌ها را جدی بگیرد و اگر اتحادیه و یا صنفی تخلفی دارد برخورد جدی و قانونی داشته باشد.

 معاون فرماندار، به توزیع عادلانه اجناس در شهرها و روستاهای شهرستان  اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان شبستر نباید فقط شبستر باشد و باید برای توزیع کالاهای مورد نیاز به شهرها و روستاهای شهرستان شبستر هم اطلاع‌رسانی شود و برای پخش مایحتاج مورد نیاز از طریق فروشندگان شهرها و روستاها اقدام شود.

عبداللهی با بیان اینکه نانوایان باید نان را هم به‌صورت کیلویی و هم به‌صورت دانه‌ای بنا به درخواست مشتری عرضه کنند، افزود:  قیمت نان کیلویی و دانه‌ای باید در معرض دید مردم نصب شود.

معاون فرماندار از رئیس اداره راهداری شهرستان خواست تا نسبت به پیگیری سهمیه اختصاصی حلقه لاستیک خودرو برای شهرستان و پیگیری و نظارت بر نحوه توزیع آن در پایانه‌ها اهتمام لازم صورت گیرد.

در ادامه رئیس اتاق اصناف در این جلسه به غیرفعال بودن نمایندگی‌های فروش لاستیک در شهرستان اشاره کرد و افزود، اقدامات لازم برای فعال‌سازی آنها در حال پیگیری و انجام است.

علیرضا خوش نیت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.