کد خبر : 155735
تاریخ انتشار : جمعه 30 نوامبر 2018 - 16:16

هیچ قدرتی جرأت و جسارت حمله به ایران را ندارد/مشکلات کشور با نگاه به بیرون برطرف نمی‌شود

هیچ قدرتی جرأت و جسارت حمله به ایران را ندارد/مشکلات کشور با نگاه به بیرون برطرف نمی‌شود

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید در کشور تکلیف‌گرایی را دنبال کنیم و توجه شود که مشکلات کشور در درون قابل برطرف شدن است و با نگاه به بیرون حل نمی‌شود.

به گزارش شبسترنیوز، حسن رستگارپناه در مراسم یادواره شهدای بخش تسوج و دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام این شهر اظهار داشت: جا دارد یادی کنیم  از امام(ره) که همواره فراتر از زمان و مکان می‌اندیشید و با اندیشه‌های بلند خود چراغ سعادت را برای بشریت روشن کرد.

وی افزود: به حق باید گفت بسیج مولودی است که امام آن را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد و هر آن چه امروز از اسلام و انقلاب اسلامی از پایداری و استقامت در جهان اسلام وجود دارد به برکت صدق نیت و سلامت بسیجیان است که از امامشان پیروی کرده و صادقانه در راه اسلام جان‌باختند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امام گرانقدر با تبعیت از مبانی تاریخ توحیدی و تاریخ بشریت رسالت خود را با بسیج توده‌های مردم بنا گذاشته  و آن گونه بنایی را مستحکم کرد که تا ابد و تا زمانی که حیات در بشریت است بسیج روز به روز در رشد و نمو است.

وی ادامه داد: فرمان تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) نه فقط برای ملت ایران بلکه برای جهان اسلام بود تا بسیج الگویی برای مستضغفان و ملت‌های دنیا باشد.

رستگارپناه با اشاره به ویژگی‌های بسیج عنوان کرد: اخلاص و صدق نیت و پاک بودن از ویژگی‌های اصلی بسیج است که بسیجیان مخلصانه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی قدم برداشتند و خوب ثابت کردند که مخلصانه در راه اسلام، انقلاب و امامشان قدم برمی‌دارند.

وی اضافه کرد: دومین شاخصه بسیج شهادت در راه حق است و در طول ۴۰ سال بسیجان این را به اثبات رسانده و در عرصه‌های مختلف  از جمله دوران هشت ساله دفاع مقدس رشادت و شجاعت خود را ثابت کردند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهدف عمده تشکیل بسیج و تداوم آن در نگاه امام و رهبری اظهار داشت: ایجاد اتحاد و انسجام واقعی و صادقانه برای دفاع از اسلام و انقلاب، حفظ و حفاظت از مردم زمانی که با خطر روبه‌رو می‌شوند، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و ایجاد آمادگی برای دفاع از هویت و موجودیت اسلام و انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف و راهبردها می باشد.

وی ادامه داد: وقتی یک سیری در کسانی که با بسیج مخالفت می‌کنند بکنیم ،می‌بینیم آنهایی که با بسیج عناد دارند ظرفیت پذیرش اسلام را ندارند و نمی‌خواهند دستورات اسلام در کشور پیاده شود.

رستگارپناه افزود: قدرت‌های بیرونی تمام توان خود را به‌کار بردند که روحیه بسیج را محدود کنند در حالی که در هر زمان و مکان اگر مشکلی برای کشور به وجود بیاید بسیجیان از ماهیت انقلاب دفاع می‌کنند و باید توجه کرد که مردم حق طلب همان مردم بسیجی هستند و روحیه آن‌ها استقامت و پایداری و صبوری است هر چند در مدیریت کشور مشکلاتی وجود داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بسیجی گذشت و ایثار داشته و می‌ایستد تا انقلاب باقی بماند و توجه کنیم که اگر تجاوزی به انقلاب شود بیش از دوران دفاع مقدس مردم ما و جوانان بسیجی جواب دشمن را می‌دهند.

وی عنوان کرد: دشمن در طول  ۴۰ سال با شگردهای مختلف برای جلوگیری از نشر بسیج فعالیت کرده ولی موفق نشده است و نمونه آن راه‌اندازی تکفیری‌ها و داعشی‌هاست و بیش از ۶۰۰ سازمان و تشکیلات تکفیری در جهان راه انداختند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به اذن الهی ایران در شرایطی قرار گرفته که هیچ یک از قدرت‌های جهان جرات و جسارت حمله به ایران را نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی در اثر پایداری و مقاومت مردم به دست آمده و همه خصوصاً دشمن نیز به این اذعان دارد.

رستگارپناه افزود: شرافت و شجاعت و همه ویژگی‌های خوب  را مدیون خون شهدا هستیم و نباید بگذاریم یاد شهدا از یاد برود و فرهنگ و ماندگاری در اثر راهی است که شهدا برای ما ترسیم کردند و  هیچ یک از شهدا دنبال مال و جایگاه مدیریت نبودند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باید در کشور تکلیف‌گرایی را دنبال کنیم و توجه شود که مشکلات کشور در درون خودش قابل حل است و با نگاه به بیرون برطرف نمی‌شود و باید با نگاه در درون به به مردم و نسل جوان اعتماد کرد که در هر صحنه‌ای نیاز بوده حضور یافته و موفق شده‌اند و مشکلات کشور با اراده و مدیریت و کنترل داخلی حل شدنی است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.