کد خبر : 154252
تاریخ انتشار : جمعه 16 مارس 2018 - 10:44

شرکت اپل اپ استور را برای کاربران ایرانی مسدود کرد

شرکت اپل اپ استور را برای کاربران ایرانی مسدود کرد

شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی ونتور بیت، ظاهرا شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است. این اقدام که ظاهرا به طور کاملا داوطلبانه صورت نگرفته، پس از آن رخ می دهد که حدود ۲ سال پبش برخی از محدودیت های دولت آمریکا در زمینه نرم افزارهای ایرانی برداشته شده بود.

به گفته طاهری و چند توسعه دهنده دیگر نرم افزارهای تلفن همراه، کاربران ایرانی ای که بخواهند وارد فروشگاه مجازی اپ استور شوند، با یک پیغام خطا مواجه می شوند. در هنگام تلاش برای ورود به اپ استور با یک آدرس آی پی ایرانی این پیام ظاهر می شود: «اپ استور در کشور و منطقه ای که شما در آن قرار دارید خارج از دسترس است.» قبلا کاربران ایرانی قادر به مشاهده و دانلود نرم افزارهای ارائه شده در اپ استور بودند.

شرکت اپل حضور رسمی در ایران ندارد و مانند دیگر شرکت های آمریکایی مدت هاست که از همکاری تجاری با ایران منع شده است. پیشتر در ژانویه ۲۰۱۷ شرکت اپل به بهانه پیروی از مقررات تحریمی دولت آمریکا مانع از عرضه نرم افزارهای توسعه دهندگان ایرانی در اپ استور شده بود. این محدودیت ها در ماه اوت ۲۰۱۷ نیز ادامه یافت و اپل اعلام کرد که نمی تواند میزبانی، توزیع یا همکاری تجاری با نرم افزارها یا توسعه دهندگان مرتبط با ایران را بر عهده بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.