کد خبر : 154176
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مارس 2018 - 10:55

پلیس انگلیس در ماجرای حمله به سفارت کشورمان کوتاهی و تعلل کرد/ دولت انگلیس رسما از ایران عذرخواهی کرد

پلیس انگلیس در ماجرای حمله به سفارت کشورمان کوتاهی و تعلل کرد/ دولت انگلیس رسما از ایران عذرخواهی کرد

معاون وزیر امور خارجه گفت: با پیگیری دولت انگلستان تعرض کنندگان به سفارت ایران رسما از ما عذرخواهی کردند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان بعد از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز به سوالات نمایندگان مختلف پاسخ‌هایی ارائه شد که به نظر می‌رسد جلسه بسیار خوب و سازنده‌ای بود و ما همواره چنین جلساتی طی سال‌های گذشته داشته‌ایم.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اولین بار بود که به عنوان معاون سیاسی و اقتصادی در ساختار جدید خدمت نمایندگان رسیدیم و تبادل نظر خوبی صورت گرفت، امیدواریم همین منوال در آینده نیز ادامه پیدا کند.

عراقچی با اشاره به دلیل تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، بیان کرد: امروز گزارشی در این خصوص به کمیسیون امنیت ملی ارائه و به سوالات پاسخ داده شد، واقعیت این است که پلیس انگلیس در دو حوزه کوتاهی کرده که ما در حال پیگیری این مسئله هستیم.

وی افزود: اولین مشکل مسئله این بود که تمهیداتی پیش از این برای جلوگیری از این تعرض نداشته و معضل دیگر تعلل و تأخیر نیروهای پلیس بوده است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: این ماجرا می‌توانست خیلی زودتر از اینها خاتمه پیدا کند، اما تعلل پلیس این کشور سبب شد تا این مسئله به بیش از ۲ ساعت به طول انجامد.

عراقچی با بیان اینکه اکنون پلیس مستقر در مقابل سفارت داریم، گفت: با پیگیری‌های دولت انگلستان، عاملان این ماجرا رسما از ما عذرخواهی کرده و دولت این کشور تعهد کرد که امنیت سفارت را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه روال محاکمه تعرض‌کنندگان هم در جریان است، افزود: این مسئله باعث امنیت سفارتخانه‌های ما می‌شود، چرا که مورد دیگری مشابه این مسئله در کشور اتریش داشته‌ایم.

معاون وزیر امور خارجه در پایان بیان کرد: اکنون این مسئله به صورت جدی مدنظر ماست و در خصوص تأمین جان سفیر، کارمندان و دیپلمات‌های خود و حفاظت از اماکن خود با کشورهای اروپایی بحث کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.