کد خبر : 153979
تاریخ انتشار : شنبه 10 مارس 2018 - 10:25

شروع به کار قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۴اسفند ماه/ برخورد با هنجار شکنان در حوزه حجاب

شروع به کار قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۴اسفند ماه/ برخورد با هنجار شکنان در حوزه حجاب

فرمانده ناجا گفت: قرار گاه نوروزی راهنمایی و رانندگی از ۲۴اسفند ماه تا ۱۵فرودین در سراسر کشور به مردم خدمت رسانی می کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رهنمایی که امروز(شنبه)برگزارشد،اظهار کرد:با توجه به آغاز سال جدید قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۴اسفند ماه آغاز به کار می کند و تا ۱۵فروردین به فعالیت خود ادامه می دهد و لازم است در این ایام بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم تا مردم نوروز خوبی همراه با آرامش داشته باشند.

وی در خصوص ناهنجاری های اجتماعی گفت: پلبس با هرگونه جرمی برخورد خواهد کرد و بارها هم این موضوع را اعلام کرده ایم.

وی افزود: عمده زنان جامعه ما حجاب را رعایت می کند و اگر تعداد اندکی هنجار شکنی کنند پلیس با آنها طبق قانون برخورد خواهد کرد و با جدیت با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس طی یک سال گذشته ماموریت های مهمی را با موفقیت پشت سر گذشته است، ادامه داد: برگزاری انتخابات،برگزاری اربعین حسینی در امنیت کامل تا ساماندهی اغتشاشات از جمله ماموریت های پلیس در سال ۹۶ بود و به لطف الهی سربلتد از این ماموریت ها بیرون آمدیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های اصلی پلیس، ماموران راهنمایی و رانندگی هستند گفت: این همکاران در طول شبانه روز زحمات زیادی می‌کشند و خدمات آنها بر کسی پوشیده نیست و در سرما و گرما مشغول به ارائه خدمت هستند.

سردار اشتری گفت: بر اساس شاخص‌ها اقدامات خوبی توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات صورت گرفته است اما ما در کاهش تصادفات با عوامل متعددی روبرو هستیم که از جمله آنها می‌توان به جاده‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی صنعت خودرو و عوامل انسانی اشاره کرد البته معتقد هستیم عامل انسانی تاثیر زیادی در تصادفات دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از عوامل در تصادفات در اختیار ما نیست و سهم دیگر دستگاه‌ها است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار شهریور ماه با فرماندهان ناجا تاکید کرده‌اند که باید سهم همه دستگاه‌ها در کاهش تصادفات مشخص شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: هر استانی باید این وظیفه را انجام دهد و از مسئولان دستگاه‌ها بخواهد مسئولیت خودشان را بدانند و آن را انجام دهند.

وی گفت: نقاط حادثه‌خیز نقش زیادی در تصادفات دارد البته ما درصدی از آنها را رفع کردیم اما همچنان درصد قابل توجهی باقی مانده است و این را باید سایر دستگاه‌ها برطرف کنند.

فرمانده ناجا گفت: معایب خودروها باید برطرف شود و ما نمی‌توانیم نسبت به ایمنی خودرو بی‌تفاوت باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه در حوزه راهور مهمترین موضوع، نحوه برخورد ماموران راهنمایی و رانندگی با مردم است گفت: باید برخورد ماموران مقتدرانه و قانونمدار و توام با رفعت اسلامی باشد زیرا یکی از مجموعه‌هایی که بیشترین ارتباط را در پلیس با مردم دارند بخش راهنمایی و رانندگی است.

وی بیان کرد: سعی و تلاش ما باید بر روی موضوع فرهنگ‌سازی باشد، ما تاکیدی بر صدور جرایم رانندگی نداریم و جایی قبض جریمه صادر می‌کنیم که راننده تخلف کرده باشد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: ما سعی داریم به گونه‌ای فرهنگ سازی کنیم که کسی تخلف نکند و رانندگان خودشان قوانین را رعایت کنند تا قبض جریمه صادر کنیم.

وی افزود: ما به دنبال این نیستیم که عملکرد خود را با تعداد قبوض جریمه نشان دهیم و صدور قبض جریمه برای کسانی است که قوانین را رعایت نمی‌کنند.

فرمانده ناجا گفت: کسی که توسط پلیس جریمه می‌شود به نفع خود راننده و سرنشینان آن است لذا هر چه رانندگان هر چه قوانین را رعایت کنند سلامت خودشان بیشتر حفظ می‌شود.

سردار اشتری در ادامه گفت: ما به دنبال آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی هستیم.

وی افزود: بهره‌گیری از فناوری در کاهش تصادفات رانندگی یکی دیگر از اولویت‌های ما است و هر چقدر مراقبت‌های الکترونیکی را جایگزین نیروی انسانی کنیم قطعا موفق‌تر خواهیم بود.

فرمانده ناجا افزود: در طول سال‌های گذشته خدمات الکترونیکی افزایش یافته مانند افزایش تعداد دوربین‌های سطح جاده‌ها البته این تعداد هنوز هم کم است و سایر دستگاه‌های دیگر هم باید روی کار بیایند.

سردار اشتری گفت: در برنامه‌ها، استفاده بیشتر از فناوری در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در سال ۹۷ رشد قابل توجهی در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: امسال در اعتبارات بیش از ۳۷ درصد رشد داشتیم اما این مقدار هم نمی‌تواند خلا‌های موجود را پر کند.

فرمانده ناجا ادامه داد: ساماندهی موتورسیکلت‌ها یکی دیگر از اولویت‌های ما است، امروز به دلیل رعایت نکردن قوانین و استفاده نکردن از کلاه ایمنی موتورسیکلت‌سواران به علت ضربه‌ای که به سرشان در هنگام تصادف وارد می‌شود فوت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.