کد خبر : 153693
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مارس 2018 - 10:23

استفاده بیش از حد هدفون چه بر سرتان می‌آورد؟

استفاده بیش از حد هدفون چه بر سرتان می‌آورد؟

نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران گفت: استفاده بیش از حد هدفون مضرات متعددی برای سلامتی افراد به همراه دارد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سمیرا دولت آبادی نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران اظهار کرد: امروزه به ازای هر ۵۰۰ تولد یک نوزاد در دنیا به کم شنوایی یا ناشنوایی مبتلاست که آمار کشورمان  در مقایسه با استاندارد دنیا بالاتر بوده و به ازای هر ۱۰۰۰ تولد هفت نوزاد دچار عارضه کم شنوایی یا ناشنوایی است.

وی ادامه داد: انجمن شنوایی ایران در راستای پیشگیری از ابتلای کودکان بهبیماری کم شنوایی یا ناشنوایی اقدام به انجام غربالگری در سراسر کشور کرده است که بر اساس این برنامه خانواده ها ملزم به انجام این طرح هستند.

عوامل تاثیرگذار در ابتلای افراد به کم شنوایی

دولت آبادی با بیان اینکه ناشنوایی یا کم شنوایی در رفتار و گفتار کودکان تاثیر می گذارد و عوارض زیادی در زندگی فردی و اجتماعی بیماران دارد، افزود: علاوه بر مسائل ژنتیکی عوامل دیگری مانند فشارخون، دیابت، مشکلات تیروئید و اوریون در شیوع کم شنوایی نقش دارند.

وی عنوان کرد: مصرف خودسرانه داروهای آنتی بیوتیک مانند ایبوپروفن و جنتامایسین سببب بروز ناشنوایی یا کم شنوایی در افراد می شود که در این بین باید آگاهی های لازم به مردم در زمینه مصرف بی رویه دارو داده شود.

دولت آبادی تاکید کرد: آلودگی هوا و میزان بالای سرب، آلودگی صوتی و استفاده بیش از حد از هدفون بوسیله نوجوانان و جوانان سبب بروز کم شنوایی یا ناشنوایی در افراد می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.