کد خبر : 153650
تاریخ انتشار : شنبه 3 مارس 2018 - 10:22

ایجاد کمپ‌های جدید برای انتقال اجساد جانباختگان هواپیمای آسمان

ایجاد کمپ‌های جدید برای انتقال اجساد جانباختگان هواپیمای آسمان

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از ایجاد کمپ‌های جدید در نزدیکی سقوط هواپیمای ATR آسمان توسط نیروهای ارتش و سپاه خبر داد و گفت: مسیر دسترسی به محل سقوط هواپیما از هشت ساعت پیاده روی به ۲ ساعت کاهش یافته است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، غلام‌محمد زارعی با بیان این‌که در روزهای اخیر وضعیت آب و هوا در منطقه سقوط هواپیما ناپایدار بوده است، اظهار کرد: به دلیل برف و بارندگی‌های اخیر در محل سقوط هواپیما چند متر برف وجود دارد و این موضوع روند جستجو را کُند کرده است.

وی با بیان این‌که برنامه قبلی ما این بود که مسیرهای دسترسی به محل حادثه را کوتاه کنیم،  تصریح کرد: به دلیل ارتفاع بالا، ناهموار بودن و … امکان نشست و برخاست هلی‌کوپتر وجود نداشت و امدادگران و کوهنوردان بایستی حدود ۸ ساعت برای رسیدن  به محل سقوط ATR آسمان پیاده روی می‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ۵شنبه‌ شب در ستاد بحران، بیان کرد: با توجه به این مسئله محل‌هایی برای هلی‌برن (برد) شناسایی شده و نیروهای امدادی و کوهنوردان برای رسیدن به محل سقوط هواپیما به ۲ ساعت پیاده روی کاهش یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری این‌که بخش زیادی از بقایای اجساد جانباختگان سقوط هواپیمای آسمان با وجود برف و بوران شدید منتقل شده است، اظهار کرد: صبح دیروز تیم‌های مختلفی از ارتش، سپاه، هلال احمر، نیروهای مردمی و… در نزدیکی محل سقوط هواپیما کمپ‌هایی جدیدی را ایجاد کردند.

زارعی تاکید کرد: با توجه برف فراوان با ابزارهای معمولی نمی‌توان عملیات جستجو برای اجساد جانباختگان و جعبه سیاه را انجام داد اما با این حال این موضوع باعث نشده تا عملیات جستجو متوقف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.