کد خبر : 153508
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فوریه 2018 - 13:54

تاکید حجت‌الاسلام آل‌هاشم بر مدارا با دست‌فروشان شهر/ آیا مسئولان شهری این یک ماه را بیخیال بیکاران فصلی می‌شوند؟

تاکید حجت‌الاسلام آل‌هاشم بر مدارا با دست‌فروشان شهر/ آیا مسئولان شهری این یک ماه را بیخیال بیکاران فصلی می‌شوند؟

انتظار می‌رود معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز این یک ماه باقیمانده از سال را در آستانه عیدنوروز با دست‌فروشان مدارا کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، عید نوروز نزدیک است و خریدهای شهروندان تبریزی برای استقبال از سال نو آغاز شده است، توأم با حضور مردم در خیابان‌ها تعداد دست‌فروشان شهر نیز رشد چشمگیری داشته و در میان‌شان افرادی با سن و سال مختلف به چشم می‌آید.

اصولاً در تبریز کمتر کسی را پیدا می‌کنید که شغل مستمر خود را دست‌فروشی قرار داده باشد و همواره بساط او را در کف خیابان‌ها و پیاده‌روها پهن شده ببینید. خیلی از دست‌فروشان به صورت مقطعی به این شغل موقت روی می‌آورند تا بتوانند در کوتاه مدت بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را تامین نمایند.

گاهی اوقات شهرداری تبریز در راستای جلوگیری از سدمعبر و اعمال قانون با دست‌فروشان برخورد می‌کند که منجر به بروز درگیری نیز می‌گردد اما در این میان تضادهایی وجود دارد که نمی‌توان به آسانی از آن‌ها چشم پوشید.

برخلاف ادعاها قریب به اتفاق دست‌فروشان از افراد مستضعف جامعه هستند و هرکدام‌شان نیز مشکلات خاص خود را دارند، یکی درصدد تامین هزینه‌های عروسی‌اش می‌باشد و دیگری خرجی خانواده را می‌دهد اما آنچه که بین همه آنان یکسان است، مقوله‌ای به‌نام بیکاری می‌باشد.

شهرداری برای جلوگیری از سد معبر با دست‌فروشان برخورد می‌کند و مقابله‌های گزینشی با این صنف موجب می‌گردد تا آنچه که هدف اصلی شهرداری است محقق نشود، اگر مقصود نظم‌دهی به شهر و ممانعت از خدشه‌دار شدن جلوه بصری تبریز است، باید با همه برخورد شود، نه اینکه در مسیر ۳۰۰ متری پنج نفر را بگیرند و ببرند اما از کنار ۵ نفر عبور کنند.

علی‌ایحال با توجه به درخواست نماینده ولی فقیه از آذربایجان‌شرقی از شهرداری مبنی بر مماشات با دست‌فروشان جهت تامین هزینه‌هایشان در آستانه عید نوروز به نظر می‌رسد مسئولان مدیریت شهری در این روزها سدی در برابر دست‌فروشان نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.