کد خبر : 153021
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فوریه 2018 - 12:42

دانشگاه تبریز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد

دانشگاه تبریز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز بر اساس اعلام رتبه‌بندی تایمز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه پایگاه تایمز از سال ۲۰۱۳ اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی می‌کند، اظهار داشت: بر اساس اعلام این پایگاه در سال ۲۰۱۸ نیز دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را کسب نموده است.

پور محمدی افزود:  همچنین در این رتبه‌بندی، دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه های صنعتی انوشیروانی بابل، شریف، امیر کبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و تهران رتبه هفتم کشوری در میان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رتبه هشتم را در بین کل دانشگاهها اعم از وزارت علوم و  وزارت بهداشت به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به اینکه  رتبه جهانی دانشگاه تبریز ۶۰۱ تا ۸۰۰ است، اضافه کرد: نمرات دانشگاه تبریز از نظر استنادات ۵۱/۹، از نظر درآمد از صنعت ۳۳/۴، از چشم انداز بین المللی ۱۸/۹، از پژوهش ۱۳/۷ و از تدریس ۱۵/۶ است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: روش‌شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بهره جسته است.

به گفته وی رتبه فعلی دانشگاه تبریز در تایمز ۱۴۸ ارزیابی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.