کد خبر : 152952
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فوریه 2018 - 10:46

جزئیات جدید از دستگیری کارچاق کن در دستگاه قضایی مرند

جزئیات جدید از دستگیری کارچاق کن در دستگاه قضایی مرند

دادستان عمومی و انقلاب مرند از دستگیری شخصی به اتهام ادعای نفوذ نزد مقامات رسمی و دریافت پول از شهروندان در جلوی دادگستری و برخی مراجع انتظامی و ادارات دولتی در شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، محمدحسین علیپور اظهار داشت: فردی که خود را سیّد و از دوستان نزدیک رئیس دادگستری، دادستان و چند تن از قضات و کارمندان خوشنام دادگستری شهرستان مرند معرفی می کرد و با حضور در جلوی دادگستری و دادسرا با ادعای اعمال نفوذ و حل مشکل پرونده خارج از روند دادرسی، با شهروندانی که پرونده قضایی در دادگستری داشتند ارتباط صمیمی برقرار و با جلب اعتماد از طعمه های خود کلاه برداری می کرد توسط دادستانی با شگردهای خاص قضایی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ مورد شکایت از این فرد در دادسرا اعلام وصول شده و متهم به جرم خود اعتراف کرده است اظهار داشت: افراد دیگری که فریب این شخص را خورده اند می توانند از وی شکایت کنند.

دادستان مرند با تأکید بر پیگیری پرونده از طرق قانونی و الزام به رعایت قوانین و مقرارت حاکم بر دستگاه، هرگونه راه میانبر و یافتن افراد و شیوه های نفوذ به غیر حق را تنها موجب پیچیده تر شدن مسیر دادرسی پرونده اعلام کرد و ادامه داد: توسل و تمسک به قانون بهترین و سالم ترین راه جهت کمک به افراد دارای پرونده در دستگاه قضایی است و چنانچه افرادی در چارچوب قوانین مستحق کمک و یا تخفیف باشند فقط در صورت تبعیت از قانون امکان پذیر خواهد بود.

علیپور افزود: افراد جامعه باید در صورت داشتن پرونده خود و یا نزدیکان خود در دستگاه قضایی، امور مرتبط را فقط از طرق قانونی پیگیری کنند و در صورتی که بخواهند اطلاعات بیشتری کسب نمایند از طریق واحد ارشاد و معاضدت قضایی، مشاوران حقوقی و یا وکلای رسمی شناخته شده اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.