کد خبر : 152852
تاریخ انتشار : جمعه 16 فوریه 2018 - 11:05

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت — سخنگوی وزارت خارجه آمریکا — با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شد.

بر این اساس، در ادامه اظهارنظرهای مداخله جویانه و ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی، حالا سخنگوی وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای درباره سران فتنه ۱۳۸۸ منتشر کرد. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «این هفته هفتمین سالگرد بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ به همراه همسر او، زهرا رهنورد فعال حقوق زنان است».

هدر نائورت در این بیانیه مداخله جویانه، بازداشت سران فتنه را «مغایر با تعهدات بین‌المللی ایران در مسائل حقوق بشری» خواند. این مقام آمریکایی پا را از این هم فراتر گذاشت و با دخالت در امور داخلی ایران، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شد.

تاکید بر آزادی سران فتنه در حالی صورت گرفته که آنها پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، ادعای دروغین «تقلب» را مطرح کردند و با بی‌توجهی به سازو کارهای قانونی در کشور، بی قانونی و ایجاد فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.