کد خبر : 152829
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مارس 2018 - 20:24

باید با ستون پنجم های عرصه اقتصاد برخورد شدید شود/ اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مطالبه به‌حق مردم است

باید با ستون پنجم های عرصه اقتصاد برخورد شدید شود/ اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مطالبه به‌حق مردم است

نماینده سابق شبستر گفت:دشمن با اختصاص بودجه‌های کلان برای اشاعه فساد، برنامه ریزی کرده تا بی اعتمادی مردم را گسترش دهد که باید با اشد مجازات با این پدیده مبارزه کنیم تا در این جنگ تمام عیار فرهنگی اقتصادی پیروز شویم.

علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شبسترنیوز،با اشاره به «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» که در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده است،گفت: به نظر بنده  این طرح خیلی دیرهنگام مطرح  می‌شود و خیلی زودتر از این‌ها و در مجالس قبلی باید این اقدام انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: در مجلس دوره نهم  بحث اجرای اصل ۱۴۲ با جدیت طرح شد ولی متاسفانه از جاهایی بازدارندگی ،سنگ اندازی و ممانعت جدی می‌شد و حالا امروز با عنوان جدید مطرح می‌شود که اگر این دو اصل ۱۴۲ و ۴۹ قانون اساسی به درستی اجرا و این طرح جدید مصوب شود و به درستی و با قاطعیت اجرا شود شاهد بهبود وضعیت خواهیم شد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم اینکه دیر شده ولی ضررت موضوع کاملاً آشکار است چرا که امروز ما در جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم و ضرورت موضوع کاملاً آشکار است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان  نظام جمهوری اسلامی به فکر عملیات نظامی نیستند و متاسفانه به دلیل غفلت‌ها ،آمادگی‌ که در عرصه نظامی داریم را در جنگ اقتصادی و فرهنگی پیدا نکرده‌ایم، لذا باید با اجرای جدی این طرح‌ها به این غفلت‌ ۴۰ ساله پایان دهیم و امروز باید مثل همان جنگ نظامی که اگر کسی ستون پنجم دشمن باشد و خیانت کند با اشد مجازات برخورد می‌شود، مجلس باید قانونی را تصویب کند که با مخلان عرصه اقتصادی و فرهنگی به شدت برخورد شود.

علیلو با بیان اینکه دشمن برای بی اعتماد سازی مردم نسبت به دولت  ومسئولین نظام برنامه ریزی کرده‌اند تصریح کرد:دشمن با اختصاص بودجه‌های کلان برای اشاعه فساد، برنامه ریزی کرده تا بی اعتمادی مردم را گسترش دهد که باید با اشد مجازات با این پدیده مبارزه کنیم تا در این جنگ تمام عیار فرهنگی اقتصادی پیروز شویم.

نماینده سابق مجلس ابراز کرد: هیچ نهادی مخصوصاً نهادی مثل شورای نگهبان قطعاً در مبارزه با فساد مخالفتی نخواهد داشت اما ممکن است در مفاد این قانون و جزئیات این طرح دارای اشکالاتی باشد که شورای نگهبان بر اساس وظایف ذاتی خودش ایراد بگیرد که این طبیعی است و آنچه از شورای  نگهبان و نهادهای انقلابی سراغ داریم، در این مقطع زمانی همه موافق مبارزه با فساد و برگشت اموال بیت المال هستند.

وی ادامه داد: مردم اگر امروز پای انقلابشان ایستاده‌اند به خاطر اعتقاد قلبی به ولایت و رهبری است و متاسفانه  در مرور زمان به واسطه وجود یکسری نفوذها، افکار و مسئولینی که به رفاه گرایی و تجمل گرایی و اشرافی گری تعلق خاطر پیدا کرده‌اند، موجب شده که یکسری اعتمادها سلب شود ولی اما اینکه بگوییم که اعتماد از مردم سلب شده، سیاه نمایی است.

نماینده سابق مردم شبستر در مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وظیفه شرعی و اعتقادی‌مان  را انجام دهیم، تکلیف اول ما مبارزه با  مفسدان است تا اعتماد صدمه خورده مردم را ترمیم کنیم.

علیلو عنوان کرد: ضمانت هر طرحی  که در مجلس به قانون تبدیل می‌شود در کشور ما بر عهده دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی قوه قضائیه و بازرسی است و اگر طرح «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» مصوب شود، دستگاه‌های نظارتی نباید هیچ تسامح و تساهلی در اجرای این طرح داشته باشند چرا که پای سرنوشت انقلاب، اعتماد و سرمایه‌های اجتماعی نظام در میان است.

نماینده سابق مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید سفت و سخت پای اجرای این طرح بایستند و بر این اساس اگر لازم باشد باید مجموعه‌ای ناظر بر دستگاه‌های نظارتی نیز ایجاد شود که خود آنها نیز کوتاه نیایند چرا که در گذشته داشته‌ایم به دلیل کوتاهی در انجام وظایف نظارتی دستگاه‌های نظارتی بسیاری از مفاسد رشد کرده است و ساز و کار آن را باید قانون ببیند که هیچ جا قصوری نبوده و قانون به درستی اجرا شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر طرحی مخالف و موافق داشته باشد اما در آنجایی که خارج از حد طبیعی‌اش باشد و افراد به دلیل اینکه منافع گروهی، حزبی و شخصی‌شان به خطر می‌افتد، مخالف کنند، این مخالفت‌ها هیچ ارزشی نخواهد داشت و مجلس شورای اسلامی باید پای این طرح با ارزش اعتقادی و انقلابی ایستاده و مصوب کند و یقین داریم که شورای نگهبان نیز پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.