کد خبر : 152792
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 فوریه 2018 - 10:27

روحانی فردا به هند می‌رود+ برنامه ‌دیدارها

روحانی فردا به هند می‌رود+ برنامه ‌دیدارها

رئیس‌جمهور فردا در سفری سه‌روزه به هند می‌رود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور ایران برای سفری ۳روزه و به‌دعوت رسمی نخست وزیر هند، صبح پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه به این کشور سفر می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور در این سفر که برای تحکیم روابط دوجانبه و در پاسخ به سفر سال گذشته “ناراندا مودی” به تهران انجام می‌شود، ابتدا وارد حیدرآباد در ایالت تلنگانای هند می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: دیدار با علمای مسلمان حیدرآباد و جنوب هند، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی، و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم، از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور در حیدرآباد است.

وی ادامه داد: مراسم استقبال رسمی و مشترک از روحانی توسط رئیس جمهور و نخست وزیر هند صبح شنبه در دهلی‌نو برگزار می‌شود و پس از مذاکرات مشترک هیئتهای عالی‌رتبه دو کشور، اسناد و تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هند مبادله می‌شود.

اسماعیلی گفت: رئیس جمهور کشورمان ضمن برخی برنامه‌های فرهنگی و دیدارهای جانبی، در جمع نخبگان و اندیشمندان هندی سخنرانی خواهد داشت. طی این سفر همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور نشست مشترکی را برای بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری و توسعه روابط تجاری برگزار می‌کنند.

به گفته اسماعیلی،  روحانی شامگاه شنبه ۲۸ بهمن‌ماه دهلی نو را به‌سمت میهن اسلامی ترک می‌کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.