کد خبر : 152727
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 فوریه 2018 - 22:05

ورود ‌بسیج برای فرهنگ‌سازی استفاده از منابع آبی ‌شهرستان شبستر

ورود ‌بسیج برای فرهنگ‌سازی استفاده از منابع آبی ‌شهرستان شبستر

فرمانده سپاه شبستر گفت: بسیج در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت بحران کم آبی شهرستان شبستر نقش آفرینی خواهد کرد.

به گزارش شبسترنیوز، نشست مجمع عالی بسیج شهرستان شبستر با موضوع و چالش بحران کم آبی در محل سالن شهید آوینی سپاه ناحیه شبستر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اساتید و برگزیدگان همایش برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد رضایی در ابتدای این همایش با اشاره به برگزاری این همایش از سوی راهبردی سپاه ناحیه شبستر اظهار داشت: بسیج به عنوان نیروی مخلص نظام توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری شده و بسیج در بحران‌های متعدد ورود کرده است.

وی ادامه داد: بسیج و سپاه در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله و… نقش آفرینی کرده است و با توجه به کم آبی و بحران پیش رو بسیج در زمینه فرهنگ سازی استفاده از منابع آبی در شهرستان شبستر ورود کرده است.

فرمانده سپاه شبستر با اشاره به آمار و کاهش منابع آب موجود افزود: برای جلوگیری از بحران کم آبی باید فرهنگ سازی شده و مدیریت و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

رضایی ابراز کرد: ناحیه مقاومت بسیج شبستر به عنوان بخشی از خدمتگزاران جامعه در کنار متخصصین امر و در زمینه فرهنگ سازی همکاری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: احساس وظیفه کردیم که با همکاری منابع آب از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج در خصوص فرهنگ سازی استفاده کنیم تا بحث آب مدیریت شود.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج شهرستان شبستر در کنار سایر وظایف محوله خود در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت بحران کم آبی نیز نقش آفرینی خواهد کرد.

 باید با فرهنگ سازی خودمان را با کم آبی سازگار کنیم

جلیل زاده معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز با اشاره به میزان منابع آبی موجود اظهار کرد: آب وارد فاز بحران می‌شود.

وی عنوان کرد: مدیریت بحران را نمی‌توان تنها از طریق دولت و قانون سخت پیش برد بلکه نیاز به همکاری و گفتمان عمومی است و این نشست‌ها در راستای همین است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به نقش و اهمیت استفاده از ظرفیت ارگان‌های مردم نهاد و همچنین نهاد مقدس بسیج افزود: ان شاء الله با همکاری سپاه ناحیه شبستر و انجام گفتمان سازی های لازم، بتوانیم بحران کم آبی را رد کنیم.

وی ادامه داد: بالای ۶۰ درصد از میزان روان آب‌ها کاهش یافته و همچنین خشکسالی باعث بحرانی‌تر شدن وضعیت می‌شود و باید با فرهنگ سازی های لازم خودمان را با کم آبی سازگار کنیم.

جلیل زاده با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آب در حوزه کشاورزی استان آذربایجان شرقی مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: باید از روش‌هایی که میزان استفاده از آب در حوزه کشاورزی را کاهش می‌دهد، استفاده کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی شهرستان شبستر ابراز کرد:۵۰ درصد مشکل در شهرستان شبستر مربوط به اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است که امیدواریم کشاورزان در زمینه همکاری کنند.

تفکر بسیجی در مواقع حساس مشکلات را حل می‌کند

ساسان نویدی، رئیس اداره منابع آب شبستر نیز در این همایش با تقدیر از ورود سپاه و بسیج شبستر به موضوع آب گفت: ناحیه مقاومت بسیج شبستر احساس تکلیف کرده که در حوزه گفتمان سازی ورود کند و این قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: اوضاع به سمت بحرانی‌تر شدن وضعیت آبی حرکت می‌کند و باید توجه کنیم که اگر آب نباشد امنیتمان نیز از دست می‌رود و باید در زمینه جلوگیری از وقوع بحران کم آبی تلاش کنیم.

رئیس اداره منابع آب شبستر افزود: تفکر بسیجی در مواقع حساس مشکلات را حل می‌کند و با توجه به اینکه مردم به دلایل مختلف به مسئولین اعتماد ندارند، بسیج ظرفیت مناسبی در زمینه گفتمان سازی و مطالبه گری است.

در پایان این همایش از آثار برتر رسیده به دبیرخانه همایش و ارائه کنندگان مقاله و پوستر با حضور مسئولین تجلیل به عمل آمده و بیانیه مجمع عالی بسیج شهرستان شبستر قرائت شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.