کد خبر : 152360
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 فوریه 2018 - 13:15

ما بر تروریسم پیروز شدیم/ایران در رتبه ۱۸ اقتصاد جهان است/سال آینده، سال نشاط است

ما بر تروریسم پیروز شدیم/ایران در رتبه ۱۸ اقتصاد جهان است/سال آینده، سال نشاط است

رئیس جمهور گفت: ما بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت‌های فراوانی را برای نابودی تروریست‌ها و داعش در منطقه داشتیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سال آینده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ انقلاب باشد و وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

رئیس جمهور گفت: ما امروز برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان ، اصلاح طلبان ، اعتدال گرایان و به همه کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند ، نیاز داریم.

رئیس جمهور افزود: تمام اقوام ایرانی ، پیروان مذاهب تشیع و اهل سنت و تمام ادیان و هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند که دهه فجر سال آینده دهه افتتاح هزاران پروژه مهم در سراسر کشور باشد، گفت: اینکه در همین روزها شاهد بودیم در یک روز و در یک استان پروژه هایی توسط دولت و بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد به معنای آن است که ملت ایران بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.

رئیس جمهور اضهار کرد: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند برخی ها خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شوند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می توانستیم پیاده نکنیم و امروز باید همه را مجددا به سوار شدن قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم .

وی اضافه کرد: تمام اقوام، مذاهب، ادیان و هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است و باید به او احترام بگذاریم. بزرگ‌ترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث امام قانون اساسی ماست. این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای وحدت و اتحاد باید بدانیم.

روحانی با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای دولت در یکسال گذشته و در عین حال وجود مشکلات و کاستی ها، گفت: برگزاری انتخابات شکوهمند ۲۹ اردیبهشت اولین دستاورد سال بود و همه مردم، پای صندوق آراء آمدند و به دنیا نشان دادند که مردم به کشور، انقلاب، نظام‌ و آینده سرنوشت‌ خود عشق می‌ورزند.  خلق حماسه بزرگ مردم در انتخابات با مشارکت ۷۳ درصدی  یک پیروزی بزرگ برای ایران اسلامی است.

روحانی گفت: ما بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت‌های فراوانی را برای نابودی تروریست‌ها و داعش در منطقه داشتیم. در مذاکرات چندجانبه‌مان برای صلح و ثبات منطقه موفقیت‌های فراوانی داشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما شاهد شکست آمریکا در یک سال گذشته بودیم. آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشور ما مداخله کنند اما مردم ما به آنها جواب رد دادند. آنها شورای امنیت رفتند. می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند اما خوشبختانه اعضای شورا به آمریکا پاسخ منفی دادند.

روحانی اضافه کرد: در برجام آمریکایی‌ها چند بار برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند اما تا امروز ناموفق بودند.

وی افزود: اعلام می‌کنم ملت ما به عهدش تا روزی پایبند است که طرف مقابل هم پایبند باشد. ما شاهد ثبات بیشتر منطقه، تضعیف بیشتر آمریکا و صهیونیسم و شور و نشاط بیشتر مردم ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از همه سال‌های دیگر سرمایه خارجی جذب کردیم، افزود: اینکه توانستیم ۳۲ میلیارد سرمایه خارجی را جذب کنیم به معنای اعتبار ایران و رشد ایران است.

وی گفت: امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از همسایه‌مان قطر پیشی گرفتیم. این موفقیت ملت ایران است در میدان مشترکی که اگر ما برنداریم همسایگانمان برمی‌دارد.

روحانی گفت: همانطور که در علم، فرهنگ و از نظر بهداشت در بهترین شرایط در منطقه هستیم، همانطور که مخارج مردم در بهداشت را از ۳۶ درصد به ۷ درصد کاهش دادیم و همانطور که پیشرفت‌های صنعتی داشتیم.

وی بیان کرد: امروز ظرفیت تولید ما در فولاد ۳۲ میلیون تن است که یک قدرت بزرگ در فولاد هستیم. در پتروشیمی قدرت بزرگی هستیم. ۶ طرح بزرگ را امسال افتتاح کردیم. در پارس جنوبی ۵ فاز مهم را افتتاح کردیم. این حرکت اقتصادی در مسیر توسعه است. امروز ایران هجدهمین اقتصاد جهان را دارد. در برخی محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیدیم.

روحانی با اشاره به اینکه در گندم و گازوئیل به خودکفایی رسیدیم و صادر می‌کنیم، اظهار کرد: سال آینده در بنزین هم به خودکفایی می‌رسیم. تولید شکر ما ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تن بوده، امسال رسیدیم به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن. در سایر محصولات هم چنین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در فضای مجازی و زیربناهای اینترنت جزو پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه هستیم، تاکید کرد: ۲۰۰ هزار شغل در سایه اینترنت و پهنای باند و موبایل‌های نسل سوم و چهارم ایجاد کردیم. سال آینده این مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال یک سال گذشته به تولید رسیده و سال آینده این روند ادامه می‌یابد، گفت: ۵ استان کشور به ریل وصل شده یا در ماه‌های آینده وصل خواهد شد.

روحانی گفت: ارومیه و کرمانشاه و خواف و رشت در آینده نزدیک به ریل وصل خواهد شد.۱۰۰۰ واگن باری و ۴۶۷ کیلومتر ریل به ناوگان ما اضافه شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حقمان را در بازار نفت پس گرفتیم و مهار تورم را ادامه دادیم، افزود: در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، ۱۷ میلیون دانش‌آموز و دانشجو داریم.

وی با بیان اینکه در طول ۳۹ سال پیشرفتمان قابل ملاحظه بوده است، گفت:در استقلال و طرد قدرت‌های بیگانه موفق بودیم.

روحانی ادامه داد: هیچ قدرتی نمی‌تواند در سرنوشت ایران عزیز ما تاثیرگذار باشد. نه در بخش سیاسی، نه فرهنگی و نه اقتصادی دیگران در برنامه‌ریزی کشور مداخله ندارند و با استقلال روی پای خود ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حاکمیت ملی مردم پای صندوق آرا هستند. مردم ما با انتخابات و صندوق رای و با حاکمیت ملی مسیر خود را پیموده و خواهد پیمود.

وی با اشاره به اینکه ما در طول ۳۹ سال از کشورمان به خوبی دفاع کردیم، اظهار کرد: ارتش، سپاه، بسیج، مردم، نیروهی انتظامی و نیروهای امنیتی امروز از مرز و سرزمین ما دفاع می‌کنند.

روحانی بیان کرد: امروز ناوچه و هلی‌کوپتر و تانک و موشک و رادار را خودمان می‌سازیم. ماهواره و ماهواره‌بر را خودمان می‌سازیم. در جهان اعلام کردیم ما توانمند و قدرتمندیم و در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری و بیان واقعیت با شفافیت با مردم صحبت نکردیم، گفت: در زمینه بانک، مالیات و بودجه‌ریزی باید عقب‌ماندگی و کاستی مواجه هستیم که باید جبران کنیم. یکی از اهداف بلند دولت دوازدهم ایستادگی در برابر فشارهای خارجی و داخلی برای اصلاح ساختاری اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه در زمینه محیط زیست کاستی‌هایی داریم، افزود: کلانشهرهای ما از لحاظ هوا آلوده است. اینکه در روز ۵٫۵ میلیون بشکه نفت یا گاز معادل را صرف می‌کنیم قابل قبول نیست. به راحتی می‌توانیم با برنامه‌ریزی ظرف چند سال ۱ میلیون بشکه در مصرف صرفه‌جویی کنیم.

روحانی ادامه داد: نوسازی ناوگان از تصمیمات مهم این دولت است.در سال گذشته ۱۲ هزار هکتار شنزار مالچ‌پاشی شد و سال آینده وسیع‌تر خواهد شد.کانال ۴۷ کیلومتری را از کارون به دشتی رساندیم که منشاء گرد و خاک است. برای نهال‌کاری، بوته‌کاری و مرطوب کردن.

رئیس جمهور با بیان اینکه با آلودگی و ریزگرد باید مقابله کنیم، گفت: دولت و ملت و نیروهای مسلح دست به دست هم می‌دهیم و با این بلایا مقابله می‌کنیم. سلامت را به کشورمان برمی‌گردانیم. مردم را در رفاه قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ما در برابر زلزله نباید تسلیم شویم. باید برنامه‌ریزی درست در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها داشته باشیم. باید بافت فرسوده را نوسازی کنیم.

روحانی بیان کرد: در زمینه مسکن بویژه بافت فرسوده قدم‌های مهمی در سال ۹۷ برخواهیم داشت. در محله بافت فرسوده، خانه را می‌سازیم و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی اظهار کرد:  برای خانه‌اولی‌ها خانه می‌سازیم با سود بانکی ۶ درصد که در تاریخ در سال‌ها و دهه‌های گذشته نظیر آن را نمی‌یابید. ما در موضوع آب مشکل داریم. در خشکسالی شدید هستیم. باید سامانه‌های نوین آبیاری را در کشور تحرک ببخشیم. از وزارت جهاد کشاورزی و همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم که در سال ۹۶ ، ۱۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را مجهز به آبیاری قطره‌ای و سامانه نوین کردیم. برنامه‌مان برای سال آینده ۲۵۰ هزار هکتار است.

رئیس جمهور بیان کرد: در خوزستان و ایلام طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار داریم. تقاضا می‌کنم واقعیت‌های کشور برای مردم و دنیا به خوبی منعکس شود.

وی ادامه داد: آنجایی که آنفلوآنزای مرغی می‌آید و ما ۲۵ میلیون قطعه مرغ را برای سلامت مردم نابود کردیم. نگویند تخم مرغ طلایی شده. به مردم دروغ نگویید. واقعیت‌ها را به مردم بگویید. سلامت مردم برای ما مهم بود.

رئیس جمهور گفت: خواهش می‌کنم سال آینده سال وحدت باشد. رسانه‌های ما اخلاق خوش اسلامی را پیش بگیرند. به مردم ما امید و نشاط بدهند. ۴۰سال بس است کینه‌ها را رها کنیم.

روحانی اظهار کرد:در سال قبل ۷۰۰ هزار شغل درست کردیم. تا پایان سال امیدوارم بیش از این باشد اما عقبیم. سال آینده تمام اصناف و بنگاه‌های کوچک بدانند هر کس برای آموزش کارگری را بگیرد از دادن حق بیمه معاف است.

وی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث را خودمان برعهده می‌گیریم، اظهار کرد: اصناف می‌گوید ۳۰۰ هزار شغل سال آینده با این طرح ایجاد خواهد شد. ما کسانی که افراد را جذب کنند برای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان در سال اول بر عهده می‌گیریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مهارت کاری را افزایش می‌دهیم. ۲۵۰ هزار شغل جدید را طرح مسکن به وجود می‌آورد. امسال در صنعت ۶۰۰ هزار واحد نیمه تمام را به اتمام رساندیم

روحانی با بیان اینکه اگر انقلاب ما امروز باقی مانده به خاطر انتخابات‌هاست، گفت: از همه نهادها و ارگان‌ها از مجلس و شورای نگهبان می‌خواهم راه انتخابات را سهل کنیم. احراز صلاحیت را سهل کنیم.  بگذارید همه سلیقه‌ها در انتخابات حضور پیدا کنند. به غیر از این راهی نیست.

وی افزود:انتخاب مردم اساس حراست از نظام ماست. دوم اینکه قواعد بازی و قواعد تعامل را از یاد نبریم. موقع انتخابات ایرادی ندارد گرچه باید اخلاق باشد اما انتخابات که تمام شد رقابت تمام است. از همه تقاضا می‌کنم هر کس انتخاب شد منتخب مردم است. به مردم احترام کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: آن یک که باید صفر را ۱۰۰ کند، رای مردم به منتخب مردم است. قواعد سیاسی جهان را مراعات کنیم. مردم را راحت بگذاریم در حریم خصوصی مردم دخالت نکنیم، نکنیم.

روحانی با اشاره به اینکه اگر جایی با هم بحث داریم به اصل ۵۹ قانون اساسی مراجعه کنیم، خاطرنشان کرد: این اصل می‌گوید در برخی موارد قانونگذاری و اعمال قوه مقننه مراجعه به آرای مستقیم مردم است.

وی اظهار کرد: اگر جناح‌ها سر موضوعی اختلاف دارند، صندوق آرا را بیاوریم. هر چه مردم گفتند به آن عمل کنیم.سه چیز اصل است: اسلام، ایران، ملت ایران. همه ما برای این سه. شاد و سرافراز باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.