کد خبر : 152273
تاریخ انتشار : شنبه 10 فوریه 2018 - 11:18

بهترین راهکار ها برای از بین بردن جای جوش

بهترین راهکار ها برای از بین بردن جای جوش

در این مطلب برخی راهکارها برای از بین بردن جای جوش را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از الودکتر، جوش ها وقتی روی صورت وجود دارند، یک دردسر داریم؛ وقتی از بین می روند هزار دردسر با باقی ماندن جای آن ها داریم. تازه بعد از اینکه توانستیم با هزار سختی جوش ها را از بین ببریم با جای باقی مانده آن ها روی صورتمان در جنگ خواهیم بود.

چه کسانی جای جوش دارند؟

چگونگی و دلیل به‌وجود آمدن جای جوش صورت کاملاً مشخص نیست. از آنجایی که جای جوش در هر فرد متفاوت با دیگری است، احتمال داده می‌شود که برخی بیشتر در معرض این آسیب پوستی باشند. در میان افرادی که بیشتر با مشکل رفع جوش و رفع جای جوش مواجه می‌شوند، غالباً عامل ژنتیکی نیز یافت می‌شود و هم شدت و هم نوع جای جوش می‌تواند ارثی باشد.طول عمر جای جوش گاهی بسیار طولانی است، بعضی از جای جوش‌ها در مدت وجودشان تنها اندکی تغییر می‌کنند، حال آن که تعدادی نیز به مرور محو می‌شوند. شکی نیست که جای جوش بیشتر روی پوست افرادی دیده می‌شود که شدیدترین نوع جوش و ضایعه پوستی، برای مثال ضایعه‌های عمیق ندولر، را تجربه می‌کنند.

پیشگیری کنید
چون اطلاعات اندکی در مورد دلیل مستعدتر بودن برخی افراد در برابر جای جوش در دست است، بهترین روش رفع جای جوش صورت این است که با مراقبت مداوم از پوست مانع به‌وجود آمدن جوش شد. نکته مهم این است که، درمان جوش به محض رویت باید با مراقبت از پوست انجام پذیرد. بااین حال اگر این اقدام‌ها جواب ندهد و جوش‌ها پابرجا بمانند، باید به نحو مناسبی آنها را مدیریت کرد و از فشار دادن یا ترکاندن آنها خودداری کرد. دستکاری پوست، فشار دادن با ناخن، سوراخ کردن جوش با سوزن و…، احتمال سرایت کردن آسیب‌دیدگی به بافت مجاور را افزایش می‌دهد و ضایعه پوستی اثری ماندگار برجا می‌گذارد.

شاید کمی بسوزید
هیچ روشی به اندازه استفاده از آبلیموی طبیعی و تازه برای درمان سریع جای جوش ، ساده و اقتصادی نیست. آبلیموی تازه دارای موادی است که باعث از بین رفتن التهاب جوش شده و خاصیت آنتی باکتریال دارد که در برابر بوجود آمدن جوش مبارزه می کند. زمانیکه از آب لیمو استفاده می کنید در معرض آفتاب قرار نگیرید چرا که ممکن است به پوست آسیب برساند.برای درمان سریع جای جوش به کمک آبلیمو فقط دو یا سه قاشق چایخوری و مقداری پنبه نیاز دارید. با استفاده از پنبه آبلیمو را روی پوست بمالید و بگذارید سی دقیقه بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید. اینکار را قبل از خواب انجام دهید و به مدت دو الی سه هفته ادامه دهید.

 

نکته : آبلیمو برای پوست بسیار مفید است اما ممکن است باعث خارش یا سوزش روی پوست شود. اگر چنین چیزی حس کردید ده دقیقه بعد از اعمال آن، پوست را با آب سرد بشویید.

اروپایی درمان کنید
روغن سیاه دانه که در شرق اروپا، غرب آسیا و خاور میانه یافت می شود یک گیاه دارویی است که روغن آن مصارف مختلفی دارد. علاوه بر خواص آنتی باکتریال و خواص ضد ویروسی این روغن دارای خاصیت ضد التهاب نیز هست. البته کاهش التهاب تنها راه برای کاهش و از بین بردن جای جوش نیست. تحقیقات نشان داده که این خاصیت باعث سرعت بخشیدن به بهبود پوست می شود و همچنین باعث جلوگیری از ابتلای مجدد به آکنه می شود.

نمی خواهد به داروخانه بروید
شما برای استفاده از عسل حتی نیاز به رفتن به داروخانه ندارید. عسل برای اهداف متعدد پزشکی، از جمله سوختگی، زخم، و تبخال استفاده می شود. و تحقیقات نشان می دهد که عسل می تواند جای جوش را بهوبد بخشد، و احتمال بروز زخم را روی پوست کاهش می دهد. محققان دریافتند که استفاده مستقیم از عسل می تواند ببه پاکسازی پوست به دلیل خواص ضد باکتری آن کمک کند. عسل همچنین قادر به مبارزه با عفونت است که ممکن است آکنه بیشتری ظاهر شود.

یک ترمیم کننده خارق العاده
سفیده تخم مرغ تاثیر بسزایی برای ترمیم و التیام پوست دارد، سفیده تخم مرغ باعث کمرنگ شدن آثار لک و جوش روی پوست می شود و به مرور زمان آنها را از بین می برد. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و آمینو اسید است که باعث بسته شدن حفره های باز روی پوست و روشن شدن پوست می شود.یک کاسه بردارید و یک سفیده تخم مرغ را در آن ریخته و هم بزنید. همیشه می توانید مواد دیگری به این ترکیب اضافه کنید هرچند استفاده به تنهایی نیز ثمربخش است. با انگشت سفیده تخم مرغ را به آرامی روی پوست بمالید. روی نقاطی که لک دارد تمرکز بیشتری داشته باشید. بگذارید چند دقیقه بماند تا خشک شود سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

نکته : اگر پوست خشک دارید پس از شستن صورت به پوست روغن زیتون بزنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.