کد خبر : 152011
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 فوریه 2018 - 13:07

استقلال کامل، تقویت روحیه خودباوری و تحول روحی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

استقلال کامل، تقویت روحیه خودباوری و تحول روحی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استقلال کامل، تقویت روحیه خودباوری و تحول روحی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از ائل، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خصوص دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: شعار ” استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” که اساس انقلاب اسلامی بود؛ محقق شد و اکنون می توان ادعا کرد که ایران، مستقل ترین کشور در دنیا است.

ایران اسلامی تنها کشوری است که هیچ آقا بالاسری ندارد

وی ادامه داد: گرچه کشورهای مستقل در دنیا وجود دارد اما آنها هم به نوعی به کشورهای قدرتمندتر از خود وابستگی دارند اما ایران اسلامی هیچ آقا بالاسری ندارد و استقلال کامل را دارا است.

قوای سه گانه برای حاکیمت کامل ارزش های اسلامی در جامعه، همت کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آزادی و جمهوری اسلامی از نعمت های دیگر برای کشور است؛ اذعان داشت: البته به اسلامیت آنطور که باید همه ارزش های اسلامی در جامعه حاکم باشد؛ نرسیده اند و بنا به فرموده امام راحل(ره) نسیمی از اسلام در کشور وزیدن گرفته است و لازم است قوای سه گانه برای حاکیمت کامل ارزش های اسلامی در جامعه، همت کنند.

وی تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر در کشور همگانی شده و تحقق عینی یابد و اثری از مفاسد اخلاقی و دیگر مفاسد نباشد.

روحیه ” ما می توانیم” در کشور محقق شد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، خودباوری را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: روحیه ” ما می توانیم” در کشور محقق شده و به فناوری های هسته ای، نانو و ساخت موشک ها و تجهیزات دفاعی دست یافتیم که همگی از برکات انقلاب اسلامی است.

قبل از انقلاب، سیم خاردار وارد میکردیم اما اکنون موشک و پهباد تولید می کنیم

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب حتی سیم خاردار را از خارج وارد می کردند اما به برکت نظام اسلامی، استعدادهای جوانان شکوفا شده و اکنون تجهیزات نظامی اعم از پهبادها و موک های دوربرد می سازیم.

آیت الله مجتهد شبستری پیشرفت های علمی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانسته و تصریح کرد: جوانان عزیز ما پیشرفت های چشمگیری در حوزه های پزشکی و علمی داشته اند که از برکات جمهوری اسلامی است.

تحول روحی جوانان ما به جایی رسیده که حتی از کشورهای دیگر اسلامی هم دفاع می کنند

وی تحول روحی در مردم را از مهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرده و بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی، مردم اغلب به فکر مال و جان خود بودند و کاری با نجات و سرفرازی کشور نداشتند اما بعد از انقلاب اسلامی تحول روحی به وجود آمده که نمونه ان ایثارگری ها در دروان جنگ ۸ ساله است و مردم احساس کردند که حفظ کشور، انقلاب و ولایت فقیه بالاتر از جان و مال آنها است.

وحدت و انسجام ملی در سایه ولایت فقیه به وجود آمد

امام جمعه سابق تبریز ادامه داد: این روحیه ایثار و فداکاری اکنون به جایی رسیده است که جوانان ما نه تنها از کشور خود بلکه از کشورهای مسلمان دیگر همچون سوریه و عراق در برابر اشرار داعشی نیز دفاع می کنند که تحول روحی از برکات مهم انقلاب اسلامی است.

وی انسجام و وحدت را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانسته و افزود: این وحدت و انسجام ملی در سایه ولایت فقیه به وجود آمده است و امام راحل(ره) بر اساس اصول مسلم اسلام، ولایت فقیه را احیا کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.