کد خبر : 151452
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 فوریه 2018 - 10:25

کمک‌های خیّرین برای ایجاد اشتغال معتادان بهبودیافته جهت‌دهی شود

کمک‌های خیّرین برای ایجاد اشتغال معتادان بهبودیافته جهت‌دهی شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که هیچ خَیّری در بیرون حاضر به کمک به معتادان نیست گفت: وقتی معتادان در جایی مستقر و مشغول به کاری متناسب با توانمندی خود باشند مطمئنا خیرینی که انسان دوستی و دل‌سوزی دارند از منظر اشتغال کمک می‌کنند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه گذشته در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اشاره اینکه موضوع مواد مخدر اولین و مهمترین آسیب اجتماعی است اظهار کرد: ما در همه ابعاد وظیفه داریم از جنبه پیشگیری و جنبه مبارزه با قاچاق و فروشندگان تا درمان و اشتغال معتادین باید تلاش کنیم و اراده دولت هم بر همین است‌.

وی با بیان اینکه اجرای قانون ماده ۱۶ جهت ایجاد اردوگاه نگهداری، درمان و اشتغال معتادان در شهر تبریز کار بسیار درستی بود بیان کرد: تصویب این ماده زحمات و مشکلات خاص خود را داشت و ما باید از این به بعد از افرادی که می‌توانند در بخش اشتغال و تامین مالی عمل کنند کمک بگیری، ضمن اینکه اگر نتوانیم در حوزه اشتغال به صورت کامل عمل کنیم، باز تا حدودی می‌توانیم اردوگاه ماده ۱۶ را خودکفاتر کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با توصیه به همکاری شهرداری در راستای اداره کرد اردوگاه ماده ۱۶ خاطر نشان کرد: با فرا رسیدن رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی شهرداری زحماتی از قبیل پاکسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها از تابلوهای زائد و رسیدگی به پیاده روها را متحمل می‌شود ولی در این راستا هم این خوب نیست که یک معتاد متجاهر در منظر شهری ظاهر بشود و  آن‌را کَریه جلوه دهد.

وی ادامه داد: شروع کار خوب بوده است و تداوم آن مشکل است که خوش‌بختانه فعالیت این اردوگاه در تبریز الگو شده که باید با صبر و حوصله تلاش خود را برای اجرای این قانون انجام دهیم.

خدابخش با بیان این‌که هیچ خَیّری در بیرون حاضر به کمک به معتادین نیست افزود: معتادین زمانی که به شهر می‌آیند شانیت شهر را پایین می‌آورند ولی وقتی معتادین در جایی مستقر و مشغول به کاری متناسب با توانمندی خود مانند فرش بافی یا دوخت لباس و غیره  شدند مطمئنا خیرینی که انسان دوستی و دل‌سوزی دارند از منظر اشتغال کمک می‌کنند و ما باید به این کمک‌ها جهت دهی کنیم.

وی گفت: با این کار همه معتادین زمانی که بهبود یافته‌اند و بیرون می‌آیند شاغل هستند ولو به خاطر نبود کار بیرون نیامدند و آن‌جا ماندند خود کمکی می‌شود به کاهش توزیع کنندگان خرد چون نوعا توزیع کنندگان خرد هستند که با این کار از اقدام آن‌ها جلوگیری می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تبدیل فعالیت مستقیم صدا و سیما به فعالیت‌های غیر مستقیم ابراز کرد: عصر حاضر زمان برگزاری میزگرد نیست و باید با کلیپ‌های یک دقیقه‌ای بدون کلام که در دنیا بسیار پرکاربرد و ثمر بخش است استفاده شود و سوژه‌های هنری بسیار ظریف و دقیق دست به دست هم دهند تا این آسیب خانمان سوز کاهش پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.