کد خبر : 151425
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 فوریه 2018 - 1:06

بصیرت حسینی تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب است

بصیرت حسینی تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب است

بصیرت حسینی تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب است و اقتدار امروز نظام به برکت ایثار و فداکاری شهدا در دنیا است.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام رجب احمدی ،مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه شبستر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت:
یکی از ابعاد مهم نهضت حضرت امام خمینی (ره) در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی استکبارستیزی آن است ،نهضت امام خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی ایران را می‌توان بارزترین و موفق‌ترین انقلاب نشأت‌گرفته از فرهنگ عاشورایی در تاریخ تشیع دانست.

بی‌گمان نهضت امام ‌حسین‌(ع) و پیام عاشورا همان فرهنگی است که منبع اصلی الهام نهضت امام‌(ره) بوده است ، آن‌چنان‌که در کلام امام خمینی آمده است: انقلاب اسلامی ایران، پرتویی از عاشوراست.

آری انقلاب اسلامی، ایران با تأسی از نهضت سرخ حسینی و فرهنگ عاشورا هیمنه پوشالی استکبار جهانی را درهم شکسته وبسوی جاودانی شدن به پیش می رود پایه های این انقلاب با الهام از ارزشهای والای اسلامی روزبه روز رشد وتوسعه می یابد وبرمبنای آموزهای الهی واسلامی توسعه و صدور می یابد.

به تعبیر حضرت امام (ره) امروز نهال مقدس انقلاب اسلامی ایران به درختی تناور و تنومند تبدیل شده که شکوفه های آن بهار وصل و طراوت یقین وحدیث عشق را به جامعه جهانی به ارمغان اورده است ،هنر حضرت امام(ره) این بود که مبارزه با استکبار جهانی ودشمنان اسلام برمبنای حرکت وقیام توحیدی و وحدت کلمه آن چنان زمینه سازی کرد که نهضت اسلامی را به عاشورای حسینی گره زد ولذا رمز پیروزی انقلاب اسلامی درجهان و اضمحلال تاریخ ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را باید دراین تدبیر جستجو کرد.

تاریخ پرتلاطم بشریت، انقلابهای خونین بسیاری را تاکنون به خود دیده است، اما تنها پیام حیات بخش عاشوراست که از حصار زمان و مکان فراتر رفته و همچنان پس از گذشت قرن ها، جان زنده دلان و عاشقان حقیقت را روشن نگه داشته است و همچون خورشیدی فروزان بر راه ملتهای آزادی خواه جهان و امت های مظلوم وستمدیده پرتو افشانی نموده و نوید بخش آینده ای درخشان و پیروزی های پی در پی در مسیر حرکت شتابان انقلاب اسلامی ایران در زمینه های گوناگون به سوی قلعه های کمال و ترقی و پیشرفت است .

امام خمینی(ره) اساس مدیریت جامعه اسلامی را از صدر اسلام وبا تاسی از فرهنگ عاشورا و برمبنای تئوری و دکترین خدشه ناپذیر ولایت فقیه در چهار مرحله برنامه ریزی، کادرسازی و سازماندهی، هدایت و رهبری و سرانجام، نظارت و پیگیری در بستر جامعه، مطبق ساخته وحکومت اسلامی در جامعه تجلی یافت.ایشان اهداف مبارزه را اصلاح امت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه دائمی با ستم و غارتگری معرفی کرد و به این ترتیب از امام حسین(ع) پیروی نمود.

در مرحله کادرسازی و سازماندهی، تربیت اخلاقی و روحی فضلای نخبه در حوزه و عوامل حرکت انقلابی شیعه از میان همه قشرهای مردم، نیز این پیروی مشاهده میشود.لذا یکی از انگیزه های اساسی امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی ایران، عزت خواهی و تقویت روحیه سربلندی و شکست ناپذیری مردم ایران بود. به همین دلیل، ایشان از ذلت پذیری دولت ایران که طبعاً به حساب همه مسلمین گذاشته می شد، سخت ابراز بیزاری می کرد.

بی شک انقلاب اسلامی با تداوم دادن قیام حسینی، بعد از چهارده قرن به بهترین شکل به احیای اسلام پرداخت. همان گونه که قیام امام حسین(ع) عکس العملی در مقابل تحریف اصول دیانت به حساب می آمد، انقلاب اسلامی نیز پس از قرن ها ضعف و انحطاط مسلمانان، مرحله جدیدی از اسلام را به منصه ظهور رسانید. انقلاب اسلامی نیز حرکتی فرهنگی محسوب می شود؛ چرا که امام در مرحله نخست جان ها را متحول کرد و پس از آن توانست ساختار نظام سیاسی ایران را دگرگون کند. بدین‌ترتیب اصلی‌ترین عامل فرهنگی محرک تأثیرگذار بر انقلاب اسلامی ایران را باید ایدئولوژی انقلابی شیعه مبتنی بر فرهنگ عاشورایی دانست. نهضت امام و انقلاب اسلامی در همه‌ی ابعاد خود وامدار نهضت امام حسین‌(ع) و فرهنگ عاشوراست.

بصیرت حسینی تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب است و اقتدار امروز نظام به برکت ایثار و فداکاری شهدا در دنیا است، بنابراین در موضوع نهضت‌های بیرونی کشور اگر همت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تدبیر و ایثارگری مدافعان حرم نبود وضعیت منطقه بسیار وخیم‌تر از شرایط فعلی بود چراکه دشمنان تکفیری توانسته بودند تا نزدیکی‌های مرز استان دیاله که هم‌مرز با کشور است، نفوذ کنند و از این نفوذ خود برنامه و هدفی خاص را دنبال می‌کردند و یکی از بسترهای مناسب و تأثیرگذار در تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان مجموعه بسیج است که توانسته با استفاده از فرصت حضور مردم در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.