کد خبر : 151332
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 ژانویه 2018 - 11:17

آب سد بوکان اوایل اسفند به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود/ کاهش ۲۰ سانتی‌متری تراز آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال قبل

آب سد بوکان اوایل اسفند به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود/ کاهش ۲۰ سانتی‌متری تراز آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال قبل

ساعی از رهاسازی آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی به سمت دریاچه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با این اقدام میزان تراز دریاچه افزایش یابد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، خلیل ساعی با اشاره به افزایش میزان تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به اوایل پاییز، ابراز داشت: در مهرماه تراز آب دریاچه ۱۲۷۰/۱۹ بود و بر اساس آمار نهم بهمن ماه در حال حاضر میزان تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰/۳۶ رسیده است.

وی اضافه کرد: با این وجود تراز دریاچه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ سانتی‌متر کاهش را نشان می‌دهد که خشکسالی اخیر در بروز این وضعیت بی‌تاثیر نیست.

دبیر ستاد احیاء دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که فاینانس سه میلیون دلاری برای احیاء دریاچه ارومیه چه زمانی تخصیص می‌یابد، توضیح داد: در حال حاضر اعتبارات سال ۹۶ تخصیص یافته و پروژه‌ها درحال انجام است اما نمی‌توان زمان خاصی را برای تحقق فاینانس اعلام کرد.

وی در پایان بیان داشت: در اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفند، آب پشت سدها به دریاچه ارومیه روانه خواهد شد، اکثر این سدها در آذربایجان‌غربی قرار دارند که یکی از آن‌ها سد بوکان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.