کد خبر : 151241
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژانویه 2018 - 11:27

بیگی: شرکت‌‌های نفت و گاز تمام درآمدشان را به حساب خزانه واریز نمی‌کنند/ دیوان محاسبات قبل از پایان عمر دولت مابقی تخلفات را منتشر کند

بیگی: شرکت‌‌های نفت و گاز تمام درآمدشان را به حساب خزانه واریز نمی‌کنند/ دیوان محاسبات قبل از پایان عمر دولت مابقی تخلفات را منتشر کند

نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو گفت: شرکت‌های ملی نفت و گاز، هزینه‌هایشان را بدون قید و بند از میزان درآمدشان کسر می‌‌کنند و آنچه اضافی ماند را به حساب خزانه واریز می‌نمایند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، احمد علیرضا بیگی با اشاره به تخلف ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت در گزارش تفریغ بودجه سال گذشته، ابراز داشت: دیوان محاسبات با بررسی اسناد این تخلف را احراز کرده است اما متاسفیم که نمی‌‌تواند قاطعانه در برابر سایر تخلفات دولت قرار گیرد و موارد را قبل از پایان عمر آنان نشر دهد.

وی افزود: از دیوان محاسبات انتظار می‌‌رود قبل از آنکه عمر دولت پایان یابد و مسئولان کنار روند، موارد تخلف را نشر دهد تا با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ناشی از درآمدزایی پتروشیمی و گاز برخلاف قانون و مقررات به حساب خزانه واریز نشده است، تصریح کرد: دولت‌‌مردان باید بگویند این ۱۶ هزار میلیارد تومان با کدام مجوز و در چه جایی هزینه شده است.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت‌‌هایی همچون گاز، نفت آب و فاضلاب و توانیر بر اساس سنتی سیئه تمامی درآمدهایشان را به خزانه واریز نمی‌کنند تا در قبال هزینه‌‌هایشان نیز بودجه مشخص دریافت کنند، بلکه بدون حساب و کتاب از محل درآمدهایشان هزینه‌‌هایشان را پرداخت و مابقی را به حساب هدفمندی یارانه‌‌ها واریز می‌نمایند.

این نماینده مجلس دهم با اعلام اینکه بی‌‌اعتنایی به تصریح قانون اساسی موجب بروز تخلفات و بروز تبعیض بین کارکنان دولت شده است، عنوان کرد: کارکنان شرکت نفت و گاز نسبت به سایر کارمندان از حقوق و مزایای بیشتری برخوردارند و بعد از بازنشستگی نیز پاداش بیشتری دریافت می‌‌کنند.

وی یادآور شد: در آموزش و پرورش معلمانی وجود دارند که بعد از سال‌ها خدمت، با گذشت ۴۸ ماه هنوز پاداش ۶۵ میلیون تومانی پایان کارشان را دریافت نکرده‌اند اما در شرکت ملی نفت و گاز افراد پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان بازنشستگی، بیش از پانصد میلیون تومان پاداش بازنشستگی اخذ کرده‌اند.

بیگی در پایان گفت: متاسفانه این شرکت‌ها خود را مقید به قانون و ضوابط نمی‌دانند و در این باره دیوان محاسبات و مجلس نیز کوتاهی کرده‌اند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.