کد خبر : 150875
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژانویه 2018 - 14:30

ستاد پرستاران بحران در آذربایجان شرقی تشکیل شد

ستاد پرستاران بحران در آذربایجان شرقی تشکیل شد

رئیس نظام پرستاری تبریز از تشکیل ستاد پرستاران بحران در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تعدادی از پرستاران در این زمینه انتخاب و آموزش دیده‌اند که می‌تواند در مواقع بحرانی به بهبود شرایط بهداشتی و درمانی کمک کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، عبدالله صفری صبح امروز در نشست خبری مسئولان پرستاری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز هفته پرستار اظهار کرد: این مناسبت از ۳۰ دی ماه آغاز شده و ۶ بهمن به پایان می‌رسد که برنامه‌های متعددی برای این هفته تدوین و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار پرستار و ۱۲۴ هیئت مدیره پرستاری در کشور در حال فعالیت هستند افزود: در استان ۶ نفر هیئت مدیره پرستاری و ۹ هزار پرستار داریم که  بیش از ۷ هزار نفر از آن‌ها در ۵۱ واحد درمانی رسمی بیمارستانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس نظام پرستاری تبریز کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پرستاری دانست گفت:  بخشی از این کمبود را با نظر وزارت بهداشت برطرف شد و تعدادی از دانشجویان هم از ترم ۶ مجوز حضور در بیمارستان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود نیروی انسانی، مجوز استخدامی پرستاری در سال ۹۵ و ۹۶ صادر شد، تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر در کشور وارد مجموعه پرستاری شدند که در استان هم ۵۰۰ پرستار به صورت استخدام پیمانی جذب دانشگاه علوم پزشکی شده است، ضمن اینکه ۷۰۰ نفر هم از طریق شرکتی جذب دانشگاه علوم پزشکی شدند.

صفری با اشاره به اینکه میانگین فعالیت پرستاران در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی از ۰٫۷ پرستار بازای هر تخت به ۱٫۱ پرستار بازای هر تخت رساندیم گفت: در حال حاضر به ۱۰۰۰ نفر پرستار متخصص و ۱۰۰۰ نفر پرستار غیرحرفه‌ای نیاز داریم.

رئیس نظام پرستاری تبریز با اشاره به معوقات پرداختی پرستاران در استان ابراز داشت: پرستاران معوقات کارانه و اضافه کاری خود را نزدیک به یک سال به تعویق افتاده است.

وی در ادامه به اجرای طرح مراقبت پرستاری اشاره کرد و تاکید کرد: برخی از بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها در زمینه ادامه درمان بلاتکلیف هستند و تعدادی از شرکت‌های غیرتخصصی و حتی غیرمجاز هم از این خلا بین بیمارستان و منزل سوء استفاده می‌کنند.

صفری با بیان اینکه با وجود فعالیت ۲۰ مرکز مشاوره در بیمارستان‌های استان  برخی شرکت خدماتی غیرحرفه‌ای از نیروهای خدماتی و نه پرستاران استفاده کرده و مردم بیماران خود را به افراد غیرمتخصص می‌سپارند خاطرنشان کرد: امروز در تمامی بیمارستان‌ها مراکز مشاوره «مراقبت سلامتی در منزل» تا از آسیب‌های ناشی از خدمات شرکت‌های غیرحرفه‌ای پیشگیری شود.

وی از صدور مجوز صلاحیت حرفه‌ای برای نخستین بار خبر داد و گفت: مرکز تعیین ممیزی صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با مقاومت وزارت بهداشت روبه‌رو شد ولی اخبار جدید حاکی از واگذاری بررسی صلاحیت از صفر تا ۱۰۰ به نظام پرستاری است.

رئیس نظام پرستاری تبریز از تشکیل ستاد پرستاران بحران در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تعدادی از پرستاران در این زمینه انتخاب و آموزش دیده‌اند که می‌تواند در مواقع بحرانی به بهبود شرایط بهداشتی و درمانی کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.