کد خبر : 1506
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دسامبر 2013 - 18:45

مادر شهید “علمداری شندی” به فرزند شهیدش پیوست

مادر شهید “علمداری شندی” به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش شبسترنیوز ، بانو نساء دهقان، مادر شهید کریم علمداری پس از تحمل رنج بیماری، شب گذشته به ندای دعوت الهی لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت. شهید کریم علمداری شندی پس از نیل به جایگاه شامخ جانبازی در علمیات آزادسازی خرمشهر برای بار دوم به هنگام رزم علیه دشمنان در عملیات

به گزارش شبسترنیوز ، بانو نساء دهقان، مادر شهید کریم علمداری پس از تحمل رنج بیماری، شب گذشته به ندای دعوت الهی لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

شهید کریم علمداری شندی پس از نیل به جایگاه شامخ جانبازی در علمیات آزادسازی خرمشهر برای بار دوم به هنگام رزم علیه دشمنان در عملیات والفجر به تاریخ 27/11/61 در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

بی شک شهادت و فرهنگ برخاسته از این عصاره سراسر عاشورایی و حسینی در میان مردمان این سرزمین نورانی واژه ای غریب نیست و سالیانی متمادی است که فرزندانی از دیار امام عصر(عج) به آقا و مولای خود، سید و سالار شهیدان پیوسته و حال در آن جایگاه پر رحمت عزیزانشان را یک به یک نزد خود می خوانند.

هرچند کار دشواری است، اما مادری با چشمان اشک بار را تصور کنید که کوله بار سفر فردای فرزند را به جبهه های حق علیه باطل می بندد، دعا و نیایش در گوش او نجوا می کند، پیروزی حق و نابودی باطل را در دل آرزو می کند و در نهایت چفیه بر گردن فرزند رشید و ریختن کاسه سفالین پر آب در پی او و خداحافظ …

بانو نساء دهقان و هزاران مادر و پدر شهید سرافراز اسلام با تقدیم خون پاک فرزندان خود شجره طیبه انقلاب را به درختی تناور با محصولاتی شیرین بدل ساخته اند.

روایت آخرین دیدار “ننه” با “کریم نترس”

“ننه” نامی آشنا در یکی پر جمعیت ترین شهرهای خطه شهیدپرور و پهلوان خیز استان آذربایجان شرقی است؛ شهر “شندآباد” از شهرستان “شبستر” بانو “نساء دهقان” را به نام ننه یا در همان گویش شیرین آذری مادر می شناسند که این نامگذاریِ صد البته با مسما حکایتی جالب دارد، پدر این مادر گرامی شهید به دلیل علاقه بسیار به دختر خود و البته محرومیتش از داشتن مادر او را ننه یا همان مادر خطاب می کرد و به نوعی بانو دهقان مادری را چه به نیکی از همان کودکی آموخت.

“کریم نترس” نیز لقبی مناسب برای جوان رشید کوچه شهید “امیر اسماعیلی ثانی” در محله پیروزی پایتخت بود، این شهید سرافراز اسلام را از آنجا کریم نترس می خواندند که طی دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی هیچ واهمه ای از مأموران حکومتی نداشت و گویی واژه ای به نام ترس در وجود او تعریف نشده بود.

ننه همیشه روایتی جالب از آخرین دیدار خود با کریم داشت، او همواره با بغضی در گلو و حلقه اشکی در چشمان می گفت که کریم روز اعزام به جبهه برای شرکت در عملیات والفجر مقدماتی و درحالیکه بار و بنه خود برای سفری همیشگی را در دست داشت، مقابل من نشست و صورت و دستانم را بوسید و گفت ننه من را حلال می کنی؟ در پاسخ گفتم که تو و دیگر خواهران و برادرانت، همه فرزندانی اهل هستید و نیازی به حلال کردن نیست و شهید علمداری دوباره پرسید که مرا حلال می کنی و همان پاسخ را تکرار کردم و در نهایت با اصرار حلالیت گرفت و رفت و آن صحنه آخرین دیدار با فرزندم بود.

بر پایه این گزارش، بانو نساء دهقان مادر شهید کریم علمداری شندی عصر روز شنبه دار فانی را وداع گفت و امروز یکشنبه در بهشت حضرت زهرا(س) تهران و در کنار پدر آن شهید بزرگوار به خاک سپرده شد.

همچنین مراسم شام غریبان آن مرحومه امشب در حسینیه “شندآبادی های مقیم مرکز” واقع در محله طرشت تهران – میدان تیموری – بلوار شهید صالحی – میدان “سماء” – کوی لطفعلی خانی برگزار خواهد شد.

آیین روز هفتم این مادر بزرگوار نیز روز جمعه، 22 آذرماه جاری در حسینیه شندآبادی های مقیم مرکز از ساعات 18 و 30 تا 20 منعقد می شود.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رضایی سه‌شنبه , 10 دسامبر 2013 - 19:55

با سلام.از شنیدن این خبر متاثر شدیم.با عرض تسلیت به خانواده ی آن بزرگوار.

رضایی سه‌شنبه , 10 دسامبر 2013 - 19:56

با سلام.از شنیدن این خبر متاثر شدیم.با عرض تسلیت به خانواده ی آن بزرگوار.روحش شاد.(رضایی از بومهن)