کد خبر : 150529
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 ژانویه 2018 - 11:55

شهرداری تبریز به تعهدات خود در خصوص پیشگیری از اعتیاد عمل کند

شهرداری تبریز به تعهدات خود در خصوص پیشگیری از اعتیاد عمل کند

استاندار آذربایجان شرقی بر انجام وظایف قانونی شهرداری تبریز در خصوص پیشگیری از اعتیاد و سامان‌دهی مراکز اسکان معتادان و افراد بی‌سرپناه تأکید کرد و گفت: بر اساس قانون ۱۰ درصد از اعتبارات فرهنگی شهرداری باید در این راستا هزینه شود.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی استاندار ی اذربایجان شرقی، مجید خدابخش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به نبود شیلتر بانوان در شهر تبریز، اظهار داشت: ایجاد این شیلتر باید در دستور کار شهرداری و اداره کل بهزیستی قرار گیرد و در خصوص وضعیت شیلترهای موجود از نظر بهداشتی و تغذیه نیز بازرسی‌های لازم انجام شود.

وی از شهرداری تبریز خواست درخصوص ایجاد گرم‌خانه برای افراد بی‌سرپناه غیرمعتاد با همکاری شورای اسلامی شهر برنامه‌ریزی و به‌عنوان یک کار اولویت‌دار و یک وظیفه اصلی به آن عمل کند.

خدابخش با قدردانی از دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص رسیدگی به وضعیت معتادان و افراد بی‌سرپناه با وجود اینکه وظیفه ذاتی آنها نیست، تأکید کرد: شهرداری تبریز هم باید به تعهدات خود درخصوص مراکز نگه‌داری و درمان معتادان عمل کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه موضوع اعتیاد یک موضوع فراگیر است، گفت: اصل این موضوع، فرهنگی است و کار فرهنگی می‌طلبد و تنها پرداختن به بودجه و کارهای عمرانی کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی یکی از پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار کشور است، گفت: مناطق حاشیه شهر تبریز و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در اجرای طرح کرامت در اولویت قرار گیرند.

دکتر خدابخش همچنین جان‌باختن تعدادی از هموطنان در حادثه آتش‌سوزی کشتی نفت‌کش را تسلیت گفت و برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر و بردباری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.