کد خبر : 150474
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 ژانویه 2018 - 10:22

تظاهرات ضد ترامپ در پایتخت سوئیس

تظاهرات ضد ترامپ در پایتخت سوئیس

تظاهرات کنندگان مخالف جهانی سازی با برپایی راهپیمایی در خیابان‌های پایتخت سوئیس، مخالفت و اعتراض خود را با سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور اعلام کردند.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طی ماه جاری در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس شرکت کند، تظاهرات کنندگان مخالف جهانی سازی روز شنبه در خیابان‌های «برن» پایتخت سوئیس راهپیمایی کردند و با سفر ترامپ مخالفت نمودند.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد در نشست مجمع جهانی اقتصاد شرکت کند. برخی تحلیلگران بر این باورند که دیدگاه‌های ترامپ می‌تواند موجب تشدید اعتراضات و خشونت‌ها علیه مجمع جهانی اقتصاد شود، اعتراضاتی که قبلا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی مشاهده شده است.

مردم سوئیس از طریق امضای یک طومار آنلاین نیز مخالفت خود را با سفر ترامپ اعلام کرده‌اند. روز شنبه حدود ۵۰۰ نفر از مخالفان جهانی سازی تظاهرات آرامی را به سوی پارلمان سوئیس در شهر برن برگزار کردند.

بر اساس اعلام مقام‌های سوئیس، حدود ۵ هزار سرباز و ۱۰۰۰ نیروی پلیس برای محافظت و برقراری امنیت در جریان برگزاری نشست مجمع جهانی اقتصاد مستقر خواهند شد. در جریان برگزاری این نشست، مقررات منطقه پرواز ممنوع نیز بر فراز شهر داووس اعمال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.