کد خبر : 150334
تاریخ انتشار : جمعه 12 ژانویه 2018 - 10:57

دولت به بحث آموزش و پرورش بی‌توجهی می‌کند

دولت به بحث آموزش و پرورش بی‌توجهی می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: در هیج دولتی به بحث آموزش و پرورش توجه نمی‌شود و در دولت فعلی نیز این بی توجهی به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، ضیاءالله اعزازی عصر امروز در  جلسه شورای آموزش و پرورش بناب، با اشاره به اهمیت وجود خیرین در راستای مدرسه سازی، اظهار کرد: خیرین بسیاری در جهت ایجاد مدارس در شهرستان بناب وجود دارد ولی باید زمین‌های ساخت مدارس را تامین کرده و تحویل خیرین دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در رابطه با رایگان شدن آب، برق و گاز، تاکید کرد: با پیشنهاد بنده و موافقت مجلس با بحث رایگان شدن امتیازات آب و برق و گاز در مجلس برای مدارس مصوب و به قانون تبدیل شد.

وی افزود: از مدیران مدارس تقاضا می‌کنیم در سال ۹۷ از این طرح استفاده کنند ولی به هیچ عنوان از صرفه‌جویی در مصرف دریغ نکنند.

اعزازی با انتقاد از عدم توجه دولت به بحث آموزش و پرورش، تصریح کرد: در هیج دولتی به آموزش و پرورش توجه نشده و در دولت فعلی نیز چندبرابر دولت‌های سابق به این مسئله بی توجهی صورت گرفته است.

امین رفیعی، سرپرست فرمانداری بناب هم در این جلسه با اشاره به محدودیت بودجه آموزش و پرورش، اظهار کرد: برای سال جاری ۴ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان به آموزش و پرورش شهرستان بناب اعتبار تخصیص یافته است.

سرپرست فرمانداری بناب، در رابطه با احداث و نوسازی تعداد زیادی مدرسه در بناب، گفت: در حال حاضر از این تعداد ۱۹ مدرسه در دست احداث و چندین مدرسه نیز به بهره‌برداری رسیده، که پیشرفت در ساخت این مدارس بستگی به همکاری خیرین دارد.

وی تاکید کرد: در شهرستان بناب ۱۵۰ مدرسه با ۵۴ هزار دانش‌آموز وجود دارد که بخش زیادی از این مدارس نیاز به نوسازی دارند.

نماینده دولت در شهرستان بناب ضمن اشاره به رایگان بودن امتیاز تغییر کاربری فضاهای آموزشی، اذعان داشت: آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از فضای آموزشی را به تجاری تبدیل کرده و از آن بخش برای آموزش و پرورش جذب درآمد کند.

بر اساس این گزارش نادر داودی شهردار بناب نیز در این جلسه با اشاره به قانون تصویب شده در رابطه با تغییر کاربری فضای آموزشی، اظهار کرد: بر اساس قانون از بابت تغییر کاربری زمین‌های آموزشی برای احداث ساختمان جدید هیچ‌گونه هزینه‌ و عوارضی از آموزش و پرورش دریافت نمی‌شود.

وی در پایان افزود: آموزش و پرورش بناب باید به جهت رفع مشکلات خود از این امکان استفاده کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.