کد خبر : 150323
تاریخ انتشار : جمعه 12 ژانویه 2018 - 10:45

رسانه‌های آمریکایی: ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند

رسانه‌های آمریکایی: ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا تعلیق تحریم های ایران ذیل برجام را تمدید خواهد کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع از تصمیم رئیس جمهور آمریکا نوشت که ترامپ دوباره تصمیم گرفته است تا تحریم ها علیه ایران را بازنگرداند.

ضرب الاجل جدید به اروپا و کنگره

این روزنامه نوشت که رئیس جمهور آمریکا با تمدید تعلیق تحریم ها، به کنگره و متحدان اروپایی ضرب الاجلی را برای بهبود برجام خواهد داد که در غیر اینصورت آمریکا از آن خارج خواهد شد.

ترامپ در اکتبر سال گذشته نیز گفته بود که اگر به راه حلی با متحدان و کنگره نرسد از برجام خارج خواهد شد.

اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با اغتشاشات

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ تحریم های جدیدی را علیه چندین مقام دولتی ایران به دلیل آنچه که «فساد» و «نقض حقوق بشر» می نامد، وضع خواهد کرد. بر اساس اظهارات دو منبع آمریکایی، برخی از این تحریم ها مرتبط با اغتشاشات و ناآرامی های اخیر در ایران است.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفته بود که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود دو بار پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است، اما حدود سه ماه پیش این کار را نکرد. طبق گزارش رسانه های آمریکایی انتظار می رود که ترامپ این بار نیز تعلیق تحریم ها ذیل برجام را تمدید کند، هر چند که به گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا هنوز برجام را بدترین توافق تاریخ می داند.

خبرنگار بلومبرگ نیز قبل از نیویورک تایمز در توییتی نوشته بود که رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تعلیق تحریم های ایران را تمدید کند.

وی نوشت که این تصمیم غروب روز پنجشنبه (به وقت آمریکا) گرفته شده و کاخ سفید تا قبل از ظهر روز جمعه (به وقت آمریکا) این تصمیم را اعلام خواهد کرد.

بلومبرگ همچنین در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع از موضوع نوشت که تعلیق تحریم ها صبح جمعه به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید خواهد شد. منبع دیگری به بلومبرگ گفت که تیلرسون طی تماس تلفنی تصمیم رئیس جمهور آمریکا را به اطلاع همتایان فرانسوی و آلمانی خود خواهد رساند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ تصمیم خود را پس از جلسه ای با تیم امنیت ملی خود در عصر روز پنجشنبه گرفته است.

ترامپ از روز جمعه به مدت چند روز با ضرب الاجل های مرتبط با  تعلیق تحریم ها ذیل برجام مواجه است. اولین ضرب الاجل مربوط به تحریم های نفتی و بانک مرکزی ایران هستند.

تصمیم احتمالی رئیس جمهور آمریکا در حالی است که سران فرانسه، آلمان و انگلیس روز گذشته از ترامپ خواسته بودند تا به برجام پایبند بماند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که ماکرون در تماسی تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته که این مهم است که همه طرفهای برجام به توافق هسته ای ایران احترام بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.