کد خبر : 150279
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 ژانویه 2018 - 10:23

فیلتر تلگرام باعث توقف اشتغالزایی در کشور شده است/ عربستان با خرید تمام واکسن آنفولانزای مرغی بازار سعی در ایجاد مساله‌ی سیاسی دارد

فیلتر تلگرام باعث توقف اشتغالزایی در کشور شده است/ عربستان با خرید تمام واکسن آنفولانزای مرغی بازار سعی در ایجاد مساله‌ی سیاسی دارد

خدابخش گفت: بعد از فیلتر تلگرام بسیاری می‌گویند فضای کسب و کارشان متوقف شده است زیرا انواع مختلف کارها در حوزه مجازی شکل گرفته‌است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه  در نشست ستاد زیست فناوری استان که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد اظهار داشت: استان ما غنای فکری و منابع مالی لازم را دارد اما در برخی حوزه‌ها اتصال بین علم و فکر وجود ندارد که باعث شده به جای سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند زیست فناوری انباشت سرمایه صورت بگیرد.

وی با اشاره به صنایع موفقی مانند شیرین عسل در استان عنوان کرد: این کارخانه با ۲۵ نفر شروع به کار کرده و امروز بیش از ۱۴ هزار کارگر و ۱۲۵ میلیون دلار صادرات از بیش از هزار نوع محصول به کشورهای مختلف دنیا دارد که الگوی موفقی برای صنعت استان محسوب می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سود بالای شرکت‌های دانش‌بنیان علی‌رغم ریسک‌های این حوزه عنوان کرد: گاهی یک دارایی فکری بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزشیابی شده که سود بالایی نسبت به بسیاری از صنایع دارد.

وی در خصوص عدم پیشرفت نانو و بیوتکنولوژی در کشور و استان تاکید کرد: اگر در بسیاری از صنایع نانو بیوتکنولوژی وارد شود بعضی از این صنایع درشان تخته خواهد شد به عنوان مثال امروز کارخانه‌ای مثل ایدم دچار مشکل شده‌ است چون نیاز به موتور یورو ۵ دارد و باید پالایشگاه سوخت یورو ۵ بسازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مساله در حالیست که پالایشگاه‌های ما یورو۴ تولید می‌کند و برای ارتقا آن نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد که این چرخه اشکال‌زا به همین صورت ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در چندسال آینده ربات‌ها بخش اعظمی از کارهای پزشکی را برعهده خواهند داشت توضیح داد: در حوزه پزشکی پنج‌ سال دیگر پنجه‌طلایی به کسی خواهند گفت که با این دستگاه‌ها و ربات‌ها عمل کند نه با دست! امروزه دنیا به این سمت حرکت می‌کند زیرا ارزش افزوده نیز در اینجا قرار دارد.

خدابخش فیلتر تلگرام را باعث توقف اشتغالزایی در حوزه فضای مجازی دانست و بیان کرد: بعد از فیلتر تلگرام بسیاری می‌گویند فضای کسب و کارشان متوقف شده است زیرا انواع مختلف کارها در حوزه مجازی شکل گرفته‌ است.

وی با اشاره به ریسک سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان و فناوری گفت: خوشبختانه این محصولات بازار خوبی دارند و اگرچه ممکن است منجر به شکست شوند اما شکستی که در صنایع عادی داریم نشان از عقب‌ماندگی از تکنولوژی روز دنیا دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر قرار گرفتن ۱۲ طرح انتخاب شده از نمایشگاه ربع رشیدی جز اولویت‌های استان توضیح داد: ترجیح ما این است که سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت بگیرد و هرجایی که بخش خصوص اعلام نیاز کند دولت ورود خواهد کرد.

وی با انتقاد از عدم تولید واکسن برای آنفولانزای مرغی تشریح کرد: ۲۰ میلیون قطعه مرغ در کشور معدوم شد که استان ما نیز جز استان‌های درگیر بود و جالب است بدانید که این واکسن توسط کشور آلمان تولید می‌شود اما عربستان تمام آن را خریداری کرده تا این مساله را به موضوعی سیاسی تبدیل کند.

خدابخش توسعه استان‌هایی مانند اصفهان را نتیجه سرمایه‌گذاری دولت دانست و اذعان داشت: بخش خصوصی در استان ما ظرفیت مطلوبی دارد و برعکس استان‌هایی مانند اصفهان که با بودجه‌های دولتی توسعه یافته آذربایجان‌شرقی بر اساس جاده ابریشم و رونق اقتصادی توسعه یافته که صادرات یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری در ۹ ماهه گذشته سال نشان از این مساله دارد.

وی در پایان ابراز داشت: امسال تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده و انرژی مضاعف دارد تا شاهد اتفاقات ماندگاری در استان از نظر اقتصادی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.