کد خبر : 150257
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 ژانویه 2018 - 14:40

ریشه‌های انحرافات و خرافات در مراسم‌های مذهبی مورد بررسی قرار گیرد

ریشه‌های انحرافات و خرافات در مراسم‌های مذهبی مورد بررسی قرار گیرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ریشه‌ها و دلایل انحرافات و خرافات در مراسم‌های مذهبی باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی آذربایجان شرقی که در سالن جمهوری در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد با تاکید بر اینکه ریشه‌ها و دلایل انحرافات و خرافات در مراسم‌های مذهبی باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد اظهار کرد:  مقام معظم رهبری در موضوع انحرافات و خرافات گام‌های بلندی برداشتند و مانع رشد این انحرافات شدند.

وی با بیان اینکه قمه‌زنی‌ها و بسیاری از خرافات با تدبیر مقام معظم رهبری جمع آوری شد افزود: این اقدام هنر، جرات،  قدرت و شجاعت می‌خواست که مقام معظم رهبری در برابر انحرافات ایستاد وگرنه دولت و حکومت توان ورود به این مسائل را ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچکدام از انحرافات و خرافات با امام حسین(ع)،  قرآن،  شهادت و شعائر دینی مطابقت ندارد گفت:  باید از شیوه‌های عزاداری‌های اهل بیت(ع) الگوبرداری کنیم نه اینکه در مواردی بدعت‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآنی که برای نجات بشر نازل شده، داعش بیش از ۵۰ آیه برای واجب بودن قتل شیعه استخراج کرده و به خورد طرفداران خود داده است اضافه کرد: این سنگدلان حتی برای کشتن با گلوله راضی نیستند و با بریدن سر فضیلت بالایی را در ذهن خود تصویر می‌کنند که این هم نوع بزرگی از انحرافات در اسلام است.

خدابخش با تاکید بر اینکه باید با انحرافات مبارزه کرد عنوان کرد: هنر امام خمینی(ره) در اول انقلاب این بود که در فضای روشنفکری اوایل انقلاب که ممکن بود اسلام را به انحراف بکشد، گفتند که اولا این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است و ثانیا باید عزاداری‌ها به صورت سنتی برگزار شود.

وی افزود: در عزاداری سنتی حتما علما حضور دارند و اگر عالم در هیئت‌ها حاضر باشد با موعظه اجازه انحراف به عزاداری را نمی‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حادثه عاشورا به قدری سوزناک است که نیاز به افزودنی ندارد تصریح کرد:  فرهنگی که شهامت و شهادت دارد و جامعه را بیمه می‌کند، باید از این شعائر حفاظت کنیم.  حق نداریم هر چه به عقلمان آمد به دین اضافه کنیم ولو دلسوزانه باشد، بنابراین باید از علما در این زمینه تبعیت کنیم و افراط و تفریط را در عزاداری وارد نکنیم.

وی با بیان اینکه اصل قضیه عاشورا و سید الشهدا(ع) برای احیای دین و امر به معروف است خاطرنشان کرد: روا نیست در روزهای شهادت آن امام به منکرات و انحرافات دست بزنیم که نهادهای متولی باید نظارت را افزایش دهند.

خدابخش تاکید کرد:  باید از فضای مجازی که شبهه افکنی زیاد است، استفاده کرده و در راستای فرهنگ‌سازی بهره‌گیری کنیم و به جایی برسیم که به عزاداری‌های خود افتخار کرده و اجازه سوء استفاده دشمنان را ندهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.