کد خبر : 150221
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 ژانویه 2018 - 10:05

دانستنی‌هایی درباره شیر/ مصرف هم زمان شیر و گوشت ممنوع

دانستنی‌هایی درباره شیر/ مصرف هم زمان شیر و گوشت ممنوع

متخصص صنایع غذایی گفت: افراد نباید شیر را هم زمان با فرآورده‌های غذایی حاوی آهن مانند گوشت مصرف کنند زیرا در این صورت آهن و کلسیم همدیگر را دفع می‌کنند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید امیر محمد مرتضویان متخصص صنایع غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره بهترین ساعت مصرف شیر اظهار کرد: شیر نباید همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود، زیرا اگر شیر همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود تداخل غذایی ایجاد و جذب شیر کمتر می‌شود، همچنین مصرف شیر همراه با فرآورده‌های غذایی حاوی آهن مانند گوشت اشتباه است زیرا آهن و کلسیم در صورتیکه هم زمان مصرف شود همدیگر را دفع می‌کنند. بنابراین افراد باید روزانه یک تا ۲ لیوان شیر را در میان وعده‌ها استفاده کنند.

شیر شتر، بهترین شیر مصرفی

وی بیان کرد: جایگزینی برای شیر وجود ندارد، شیر سویا نیز که امروزه در بازار موجود است از عصاره سویا تهیه شده است و خواص شیر را ندارد، در بین پستانداران شیر شتر بهترین شیر است، البته به مقدار کم در بازار وجود دارد و گران قیمت و بد مزه است اما برای انواع بیماری‌ها مفید است.

متخصص صنایع غذایی افزود: افرادی که تمایل به مصرف شیر ساده و بدون طعم را ندارند می‌توانند از شیرهای طعم‌دار مانند شیر کاکائو، شیرموز و شیر توت‌فرنگی استفاده کنند، البته شیرهای طعم‌دار حاوی قند هستند، بنابراین افرادی که دچار اضافه‌ وزن و چاقی هستند و نیز مبتلیان به دیابت باید در مصرف آنها احتیاط کنند.

مرتضویان تاکید کرد: برخی تصور می‌کنند که کاکائو موجود در شیر جذب کلسیم را کاهش می‌دهد در حالیکه دو سوم کلسیم شیر در پروتئین‌های شیر وجود دارد و کاکائو موجود در شیر حداکثر تا ۱۵ درصد جذب کلسیم شیر را کاهش می‌دهد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.